Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Decyzja ZUS nr 100 z dnia 27 lutego 2023 r., sygn. Dl/100000/43/114/2023

Uwzględnianie w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dostępu do programu komputerowego Socaptoken w części współfinansowanej przez pracodawcę pracownikom

Na podstawie art. 34 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023r., poz.221), w związku z art. 83 d ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 2022r., poz.1009 ze zn.], Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku uznaje za nieprawidłowe stanowisko zawarte we wniosku przedsiębiorcy ……………….. złożonym dnia 1 lutego 2023r. w przedmiocie nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dostępu do programu komputerowego Socaptoken w części współfinansowanej przez pracodawcę pracownikom.

UZASADNIENIE

Dnia 1 lutego 2022 r. do Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Gdańsku wpłynął wniosek przedsiębiorcy …………… o wydanie interpretacji indywidualnej.

Wnioskodawca w treści wniosku wskazał, że jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą obejmującą m.in. świadczenie usług. Wnioskodawca dla zwiększenia swojej atrakcyjności jako pracodawcy zamierza stworzyć zatrudnionym przez siebie-pracownikom możliwość zakupienia licencji uprawniającej do korzystania z Programu Komputerowego o nazwie Socaptoken.

Socaptoken to program komputerowy, stanowiący usługę dostępu do oprogramowania IT, świadczoną przez aplikacje SoCap Wallet oferujący cztery usługi:

1. Przechowywanie tokenów,

2. Transfer tokenów pomiędzy wirtualnymi portfelami,

3. Dostęp do oprogramowania pozwalającego na:

a) wysyłanie i odbieganie wiadomości tekstowych, w tym przesyłanie wiadomości multimedialnych,

b) wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, które są szyfrowane i zabezpieczone przed ingerencją osób trzecich,

c) weryfikację czy do mikrofonu i głośnika telefonu użytkownika nie są podłączone inne aplikacje,

d) możliwość korzystania z aplikacji szyfrującej dane, pozwalającej przechowywać, udostępniać i przesyłać pliki w sposób bezpieczny na komputerze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00