Interpretacja indywidualna z dnia 11 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.78.2023.1.GK
Zmniejszenie podstawy opodatkowania w rozliczeniu za okres, w którym została wystawiona faktura korygująca w związku z uwzględnieniem przez Sprzedawcę reklamacji.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lutego 2023 r. wpłynął Pani wniosek z 16 lutego2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zmniejszenia podstawy opodatkowania w rozliczeniu za okres, w którym została wystawiona faktura korygująca w związku z uwzględnieniem przez Sprzedawcę reklamacji. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani przedsiębiorcą prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą (…). Jest Pani czynnym podatnikiem podatku VAT zarejestrowanym jako podatnik VAT UE, dokonującym wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów, jak również dokonuje eksportu towarów głównie do Wielkiej Brytanii. Przedsiębiorstwo jest prowadzone w zakresie przetwórstwa rolno spożywczego, polegającego na konfekcjonowaniu, dystrybuowaniu i selekcjonowaniu warzyw. Stan faktyczny składanego wniosku odnosi się do dokonywanego eksportu towarów głównie do Wielkiej Brytanii.
W przypadku dokonanego eksportu zadeklarowanego i odprawionego przez Urząd Celny z chwilą otrzymania i tym samym posiadania deklaracji odprawy celnej elektronicznego dokumentu IEE stosuje Pani stawkę 0% na całość dokonanej dostawy eksportowej.
Zdarza się, że po kilku dniach po dokonanej dostawie eksportowej, importer z Wielkiej Brytanii kwestionuje jakość towaru lub jego ilość. Wówczas domaga się faktury korygującej co do ilości eksportowanego towaru lub co do jej wartości. Zdarza się, iż po dokonanych uzgodnieniach reklamacja zostaje uwzględniona i z Pani strony następuje wystawienie korekty faktury VAT zmniejszającej wartość towaru lub jego ilość i tym samym jego wartość. W takim przypadku występuje Pani do organów celnych o korektę sprzedaży eksportowej co do rzeczywiście dokonanej odprawy. Mimo wystąpienia o korektę odprawy celnej do organu celnego jeszcze bez rozpatrzenia takiego wniosku w deklaracji podatku VAT dokonuje Pani korekty na podstawie wystawionej przez Panią faktury korygującej. Dokonana korekta ewidencji nie ma żadnego wpływu na wysokość zobowiązania podatkowego, gdyż mimo dokonanej korekty faktury eksportowej nadal Pani podlega pod preferencyjną stawkę podatku VAT w wysokości 0%.
Pytanie
Czy z chwilą wystawienia faktury korygującej ma Pani prawo na bieżąco dokonać korekty deklaracji VAT stosując nadal stawkę 0% podatku VAT, mimo iż jeszcze nie uzyskała Pani stosownej korekty odprawy celnej od organu celnego?
Pani stanowisko w sprawie
Pani zdaniem, istnieje możliwość rozliczania faktur korygujących i ujmowania ich na bieżąco tj. z datą ich wystawienia w deklaracji podatku VAT, z prawem do stosowania preferencyjnej stawki w podatku VAT w wysokości 0%. Uzasadnieniem powyższego jest fakt, iż moment rozliczania faktur korygujących dotyczących eksportu towarów nie jest powiązany z momentem otrzymania korekt odpraw celnych.
Data ujęcia faktury korygującej eksport towarów zależy od przyczyny jej wystawienia jak również od chwili, kiedy dwie strony transakcji dokonają takiego uzgodnienia. (np. uwzględnienie składanych reklamacji). Powyższe stanowisko wynika z faktu, iż z obowiązujących przepisów nie wynika, aby moment rozliczania faktur korygujących dotyczących eksportu towarów był powiązany z momentem otrzymywania korekt odpraw celnych. Nie ma zatem powodu, aby z rozliczaniem takich faktur korygujących czekać do momentu otrzymania tych korekt. Wyjaśnić jednocześnie pragnę, że sposób rozliczania faktur korygujących przez sprzedawców zależy od rodzaju tych faktur korygujących. Jedną z grup faktur korygujących stanowią faktury korygujące rozliczane przez sprzedawcę przez uwzględnienie ich w deklaracji za okres, w którym powstała przyczyna korekty. Do tych faktur korygujących należą, między innymi, faktury korygujące wystawiane w przypadku obniżenia ceny po wystawieniu faktury pierwotnej z przyczyn, które powstały po wystawieniu faktury pierwotnej, np. na skutek niespełnienia przez dostawcę określonych w umowie warunków czy zaistnienia przewidzianego umową zdarzenia, którego wystąpienie uprawniało nabywcę do kwestionowania ceny i tym samym do obniżenia wartości celnej towaru.
Wobec powyższego Pani zdaniem - dokonujący eksportu - poprawnie dokonuje zadeklarowania i ujęcia w deklaracja podatku VAT korekty faktury eksportowej z chwilą jej wystawienia nie czekając na korektę odprawy celnej.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jestprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:
1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2) eksport towarów;
3) import towarów na terytorium kraju;
4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
W myśl przepisu art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Natomiast zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
W myśl art. 2 pkt 8 ustawy:
Przez eksport rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:
a) dostawcę lub na jego rzecz, lub
b) nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych
- jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez właściwy organ celny określony w przepisach celnych.
Na podstawie art. 19a ust. 1 ustawy:
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 1a, 1b, 5 i 7-11, art. 14 ust. 6, art. 20, art. 21 ust. 1 i art. 138f.
Stosownie do art. 29a ust. 1 ustawy:
Podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.
Zgodnie z art. 29a ust. 6 ustawy:
Podstawa opodatkowania obejmuje:
1) podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku;
2) koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy.
W świetle art. 29a ust. 7 ustawy:
Podstawa opodatkowania nie obejmuje kwot:
1) stanowiących obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty;
2) udzielonych nabywcy lub usługobiorcy opustów i obniżek cen, uwzględnionych w momencie sprzedaży;
3) otrzymanych od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot udokumentowanych wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy i ujmowanych przejściowo przez podatnika w prowadzonej przez niego ewidencji na potrzeby podatku.
Na podstawie art. 29a ust. 10 ustawy:
Podstawę opodatkowania obniża się o:
1) kwoty udzielonych po dokonaniu sprzedaży opustów i obniżek cen;
2) wartość zwróconych towarów i opakowań, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12
3) zwróconą nabywcy całość lub część zapłaty otrzymaną przed dokonaniem sprzedaży, jeżeli do niej nie doszło;
4) wartość zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, których mowa w ust. 1.
Z kolei, zgodnie z art. 29a ust. 13 ustawy:
W przypadkach, o których mowa w ust. 10 pkt 1-3, obniżenia podstawy opodatkowania, w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze z wykazanym podatkiem, dokonuje się za okres rozliczeniowy, w którym podatnik wystawił fakturę korygującą, pod warunkiem że z posiadanej przez tego podatnika dokumentacji wynika, że uzgodnił on z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz warunki te zostały spełnione, a faktura ta jest zgodna z posiadaną dokumentacją. W przypadku gdy w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca, podatnik nie posiada dokumentacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, obniżenia podstawy opodatkowania dokonuje za okres rozliczeniowy, w którym dokumentację tę uzyskał.
W myśl art. 29a ust. 14 ustawy:
Przepis ust. 13 stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia faktury korygującej do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna.
Stosownie do treści art. 29a ust. 15 ustawy:
Warunku posiadania dokumentacji, o którym mowa w ust. 13, nie stosuje się w przypadku:
1) eksportu towarów i wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów;
2) dostawy towarów i świadczenia usług, dla których miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju;
3) sprzedaży: energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej, gazu przewodowego, usług dystrybucji energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej, usług dystrybucji gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 24-37, 50 i 51 załącznika nr 3 do ustawy
4) (uchylony)
5) wystawienia faktury korygującej w postaci faktury ustrukturyzowanej.
Należy zauważyć, że faktura jest dokumentem sformalizowanym (potwierdzającym zaistnienie określonej zaszłości gospodarczej), który powinien spełniać szereg wymogów przewidzianych przepisami prawa. Prawidłowość materialno-prawna faktury zachodzi wówczas, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze, czyli w istocie stwierdza fakt nabycia określonych towarów lub usług. Wystawienie faktury należy rozumieć jako sporządzenie dokumentu, który potwierdza rzeczywiste transakcje gospodarcze dokonywane przez podatnika.
Z ww. przepisów wynika, że jeżeli po wystawieniu faktury wystąpią zdarzenia mające wpływ na treść wystawionej faktury lub okaże się, że wystawiona faktura zawiera błędy, podatnik wystawia w takim przypadku fakturę korygującą. Fakturę korygującą wystawia się m.in. w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. Zatem, co do zasady, korygowanie treści pierwotnie wystawionej faktury powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Faktura korygująca wystawiana jest w celu podania właściwych, prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością kwot i innych danych, decydujących o rzetelności wystawionego dokumentu.
Zatem, istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych, tak aby dokumentowały rzeczywisty przebieg zdarzeń gospodarczych.
Powyższe uregulowania wskazują, że istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych. Faktury korygujące wystawia się w celu udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym.
Zgodnie z art. 106a pkt 2 ustawy:
Przepisy rozdziału 1 działu XI „Dokumentacje” stosuje się do dostawy towarów i świadczenia usług dokonywanych przez podatnika posiadającego na terytorium kraju siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, z którego dokonywane są te czynności, a w przypadku braku na terytorium kraju siedziby działalności gospodarczej oraz stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej - posiadającego na terytorium kraju stałe miejsce zamieszkania albo zwykłe miejsce pobytu, z którego dokonywane są te czynności, w przypadku gdy miejscem świadczenia jest terytorium:
a. państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, a osobą zobowiązaną do zapłaty podatku od wartości dodanej jest nabywca towaru lub usługobiorca i faktura dokumentująca te czynności nie jest wystawiana przez tego nabywcę lub usługobiorcę w imieniu i na rzecz podatnika,
b. państwa trzeciego.
Zgodnie z art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy:
Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.
W myśl art. 106j ust. 1 ustawy:
W przypadku gdy po wystawieniu faktury:
1) podstawa opodatkowania lub kwota podatku wskazana w fakturze uległa zmianie,
2) (uchylony)
3) dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań,
4) dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4,
5) stwierdzono pomyłkę w jakiejkolwiek pozycji faktury
- podatnik wystawia fakturę korygującą.
Zgodnie z art. 106j ust. 2 ustawy:
Faktura korygująca powinna zawierać:
1) (uchylony)
2) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
2a) numer identyfikujący w Krajowym Systemie e-Faktur fakturę, której dotyczy faktura korygująca – w przypadku faktury korygującej w postaci faktury ustrukturyzowanej;
3) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
a) określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-5,
b) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych korektą;
4) (uchylony)
5) jeżeli korekta wpływa na zmianę podstawy opodatkowania lub kwoty podatku należnego – odpowiednio kwotę korekty podstawy opodatkowania lub kwotę korekty podatku należnego z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku i sprzedaży zwolnionej;
6) w przypadkach innych niż wskazane w pkt 5 – prawidłową treść korygowanych pozycji.
Wskazać należy, że faktury korygujące można generalnie podzielić na te, które powodują zmniejszenie podstawy opodatkowania (tzw. faktury korygujące „in minus”) oraz te, które wywołują skutki odwrotne, tj. w wyniku ich wystawienia wartość podstawy opodatkowania ulega podwyższeniu (tzw. faktury korygujące „in plus”).
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że jest Pani czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, dokonującym wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów, jak również dokonuje Pani eksportu towarów głównie do Wielkiej Brytanii. Pani przedsiębiorstwo prowadzone jest w zakresie przetwórstwa rolno spożywczego, polegającego na konfekcjonowaniu, dystrybuowaniu i selekcjonowaniu warzyw. Dokonała Pani eksportu towarów do Wielkiej Brytanii. Z chwilą otrzymania i tym samym posiadania deklaracji odprawy celnej elektronicznego dokumentu IEE stosuje Pani stawkę 0% na całość dokonanej dostawy eksportowej. Zdarza się, że po kilku dniach po dokonanej dostawie eksportowej importer z Wielkiej Brytanii kwestionuje jakość towaru lub jego ilość. Domaga się wówczas faktury korygującej co do ilości eksportowanego towaru lub co do jego wartości. Po dokonanych uzgodnieniach reklamacja zostaje uwzględniona i z Pani strony następuje wystawienie korekty faktury VAT zmniejszającej wartość towaru lub jego ilość i tym samym jego wartość. Występuje Pani do organów celnych o korektę sprzedaży eksportowej co do rzeczywiście dokonanej odprawy. Mimo wystąpienia o korektę odprawy celnej do organu celnego jeszcze bez rozpatrzenia takiego wniosku w deklaracji podatku VAT dokonuje Pani korekty na podstawie wystawionej przez Panią faktury korygującej. Dokonana korekta ewidencji nie ma żadnego wpływu na wysokość zobowiązania podatkowego, gdyż mimo dokonanej korekty faktury eksportowej wnioskodawca nadal podlega pod preferencyjną stawkę podatku VAT w wysokości 0%.
Na tle tak przedstawionego opisu sprawy Pani wątpliwości dotyczą określenia czy z chwilą wystawienia faktury korygującej ma Pani prawo na bieżąco dokonać korekty deklaracji VAT nadal stosując stawkę 0%, mimo, że nie uzyskała Pani jeszcze stosowanej korekty celnej.
W pierwszej kolejności należy wskazać, że przepisy nie wskazują na fakt czy moment rozliczenie faktury korygującej dotyczącej eksportu towarów jest powiązany z momentem otrzymania korekt odpraw celnych. Z opisu sprawy wynika, że kontrahent kwestionuje jakość lub ilość dostarczonego przez Panią towaru i domaga się wystawienia faktury korygującej. Po dokonanych uzgodnieniach uwzględnia Pani reklamację i wystawia fakturę korygującą zmniejszającą wartość towaru lub jego ilość i wartość. Tym samym wystąpiły okoliczności korekty - w Pani sytuacji uznana reklamacja – która skutkuje wystawieniem faktury korygującej do faktury pierwotnej.
Skoro w Pani sytuacji korekta skutkuje zmniejszeniem podstawy opodatkowania wynikającej z uwzględnionej reklamacji towarów w zakresie ich wartości oraz ilości i zarazem wartości, przedmiotowa korekta powinna być ujęta w deklaracji za okres rozliczeniowy w którym została wystawiona faktura korygująca. Zatem powinna Pani ująć zmniejszenie podstawy opodatkowania z tytułu uwzględnienia reklamacji w rozliczeniu „na bieżąco”, tj. w okresie wystawienia faktury korygującej, nie czekając na korektę odprawy celnej. Przy czym należy wskazać, że zgodnie z art. 29a ust. 15 ustawy w przypadku eksportu towarów nie jest wymagane posiadanie dokumentacji, o których mowa w ust. 13, z której wynikałoby uzgodnienie i spełnienie warunków do korekty.
Ponadto wskazać należy, że jeżeli obniżenie podstawy opodatkowania będzie miało miejsce w tym samym okresie rozliczeniowym w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu eksportu towarów, dla którego nie została jeszcze złożona ewidencja wraz z deklaracją, wówczas przedmiotową korektę należy uwzględnić w okresie rozliczeniowym w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu eksportu – bez korekty deklaracji.
Oceniając Pani stanowisko należy uznać je za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Jednocześnie wskazuje się, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
‒Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 ze zm.).