Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 24-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 24-11-2024
Data publikacji: 2023-01-04

Prowadzenie wspólnej działalności socjalnej przez jednostki sfery budżetowej

Przepisy dają możliwość prowadzenia wspólnej działalności socjalnej przez kilku pracodawców zobowiązanych do tworzenia zfśs. Jest to na pewno korzystne zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, dysponujących niewielkimi środkami finansowymi. Wspólna działalność musi się opierać na zawarciu umowy pomiędzy pracodawcami. Skorzystanie z tego rozwiązania jest w pełni dopuszczalne także dla jednostek sfery budżetowej. W praktyce myśleć o tym mogą pracodawcy ze sobą powiązani, np. urząd gminy i gminne jednostki organizacyjne.

Zrealizowanie decyzji o prowadzeniu wspólnej działalności socjalnej nie oznacza, że pracodawcy tworzą jeden wspólny fundusz socjalny. Nadal u każdego z pracodawców tworzone są fundusze, każdy z pracodawców ponosi także odpowiedzialność za przestrzeganie ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (dalej: ustawa o zfśs). Każdy z pracodawców powinien także posiadać odrębny rachunek bankowy funduszu - nawet wówczas, gdy umowa o wspólnej działalności socjalnej przewiduje wspólny rachunek bankowy dla gromadzenia środków socjalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00