Artykuł
Prowadzenie wspólnej działalności socjalnej przez jednostki sfery budżetowej
Przepisy dają możliwość prowadzenia wspólnej działalności socjalnej przez kilku pracodawców zobowiązanych do tworzenia zfśs. Jest to na pewno korzystne zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, dysponujących niewielkimi środkami finansowymi. Wspólna działalność musi się opierać na zawarciu umowy pomiędzy pracodawcami. Skorzystanie z tego rozwiązania jest w pełni dopuszczalne także dla jednostek sfery budżetowej. W praktyce myśleć o tym mogą pracodawcy ze sobą powiązani, np. urząd gminy i gminne jednostki organizacyjne.
Zrealizowanie decyzji o prowadzeniu wspólnej działalności socjalnej nie oznacza, że pracodawcy tworzą jeden wspólny fundusz socjalny. Nadal u każdego z pracodawców tworzone są fundusze, każdy z pracodawców ponosi także odpowiedzialność za przestrzeganie ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (dalej: ustawa o zfśs). Każdy z pracodawców powinien także posiadać odrębny rachunek bankowy funduszu - nawet wówczas, gdy umowa o wspólnej działalności socjalnej przewiduje wspólny rachunek bankowy dla gromadzenia środków socjalnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right