Czy uzyskanie przez pracownika umiarkowanego stopnia niepełnosprawności uniemożliwia dalsze jego zatrudnianie
PROBLEM
Od kilku lat zatrudniamy pracownika na stanowisku przedstawiciela handlowego. W skierowaniu do lekarza medycyny pracy ma wskazane kierowanie samochodem do 3,5 t i obsługę komputera. Kilka dni temu pracownik złożył orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z symbolem 05-R i z następującymi wskazaniami: 1) zdolny do pracy w warunkach pracy chronionej, 2) szkolenia, w tym specjalistycznego - wymaga, 3) konieczności zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne itp. - wymaga, 4) korzystania z systemu środowiskowego wsparcia w samodzielnej egzystencji - wymaga. Co to oznacza dla pracodawcy, który nie jest zakładem pracy chronionej? Czy mimo że jesteśmy zadowoleni z pracy pracownika, musimy się z nim rozstać, czy jednak możemy go dalej zatrudniać? Jeśli tak, to czy ciążą na nas jakieś dodatkowe obowiązki w związku z zatrudnianiem osoby niepełnosprawnej?