Porada
Jak należy postąpić w przypadku, gdy w firmie nie przeprowadzono oceny ryzyka zawodowego
PROBLEM
Pracodawca nakazał niedawno zatrudnionemu inspektorowi ds. bhp poinformować pracowników o ryzyku zawodowym na ich stanowiskach pracy. W firmie nie przeprowadzono jednak dotychczas oceny ryzyka na żadnym ze stanowisk i w związku z tym w zakładzie nie istnieje odpowiednia dokumentacja. Jakie działania powinien podjąć inspektor?
ODPOWIEDŹ
Rolą zatrudnionego inspektora ds. bhp jest przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad z tego zakresu w danym zakładzie pracy. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek zagrożeń zawodowych lub uchybień w zakresie bhp, zobligowany jest do zgłoszenia tego faktu pracodawcy. Jeśli ocena ryzyka zawodowego nie została opracowana w zakładzie pracy, konieczne jest jak najszybsze naprawienie tego błędu, zwłaszcza że pracodawca przed dopuszczeniem pracownika do pracy uzyskuje jego pisemne potwierdzenie zapoznania się z treścią przepisów i zasad bhp, zatem należy uznać, że również z oceną ryzyka zawodowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right