Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.352.2022.2.HW
Zwolnienie od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy, usług nauczania gry w szachy realizowanych w formie nauczania niesymetrycznego online.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 12 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy, usług nauczania gry w szachy realizowanych w formie nauczania niesymetrycznego online. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca prowadzi od roku 2011 działalność gospodarczą, w ramach której naucza gry w szachy.
Wnioskodawca posiada wiedzę oraz doświadczenie szachowe oraz dydaktyczne – które pozwalają efektywnie i w przystępny sposób przekazywać podopiecznym wiedzę o grze w szachy.
Nauczanie prowadzone jest w postaci:
-lekcji prowadzonych w przedszkolach oraz szkołach, z którymi współpracuje Wnioskodawca;
-lekcji indywidualnych prowadzonych z podopiecznymi;
-lekcji grupowych prowadzonych z podopiecznymi.
Lekcje prowadzone w przedszkolach i szkołach zwykle obejmują grupę kilku – kilkunastu podopiecznych.
Lekcje indywidualne i lekcje grupowe prowadzone są niezależnie od współpracy ze szkołami i przedszkolami. Wnioskodawca opisane lekcje prowadzi zarówno w formie stacjonarnej jak i w formie online.
Lekcje prowadzone w formie online przyjmują formę nauczania niesymetrycznego. Polega to na tym, iż Wnioskodawca przygotowuje wcześniej materiały lekcji dla podopiecznych – w formie nagrań oraz ćwiczeń do wykonania – a podopieczny po wykupieniu dostępu do lekcji, odtwarza lekcję i realizuje nauczanie w dogodnym dla siebie czasie. Ponadto w trakcie realizowania lekcji Wnioskodawca dostępny jest na żywo online dla podopiecznych (w określonych porach) – w ten sposób również przekazując wiedzę, pomagając rozwiązać zadania i odpowiadając na wątpliwości kursantów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right