Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.120.2022.2.MSU
- Brak zwolnienia z opodatkowana podatkiem VAT przekazania w drodze wkładu niepieniężnego (aportu) na rzecz Spółki nieruchomości składającej się z działek nr 1, 2, 3, 4, 5 ; - Określenie podstawy opodatkowania w związku z aportem działek do Spółki; - Sposób dokumentowania ww. transakcji.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 lutego 2022 r. wpłynął wniosek Państwa Gminy z 3 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie:
-braku zwolnienia z opodatkowana podatkiem VAT przekazania w drodze wkładu niepieniężnego (aportu) na rzecz Spółki nieruchomości składającej się z działek nr 1, 2, 3, 4, 5 ;
-określenia podstawy opodatkowania w związku z aportem działek do Spółki;
-sposobu dokumentowania ww. transakcji.
Wniosek uzupełnili Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 kwietnia 2022 r. (data wpływu 13 kwietnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina ..., jako jednostka samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, jest podatnikiem podatku VAT czynnym - czyli prowadzi sprzedaż opodatkowaną, związaną m.in. z usługami dzierżawy, najmu, użytkowania wieczystego, sprzedażą nieruchomości.
Gmina jest podmiotem prawa publicznego o charakterze określonym przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.).
Gmina jest również podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą, która poza zadaniami właściwymi dla jednostki samorządu terytorialnego jako organu władzy publicznej, realizuje działalność gospodarczą na podstawie umów cywilnoprawnych.
Z dniem 19 stycznia 2021 roku weszła w życie ustawa z dnia 10 grudnia 2020 roku o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa, która stworzyła korzystne warunki wspierania budownictwa społecznego. Dzięki wprowadzonym zmianom legislacyjnym zmieniły się m.in. ustawa z dnia 20 lipca 2017 roku o Krajowym Zasobie Nieruchomości i ustawa z dnia 26 października 1995 roku o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Przepisy wprowadziły m.in. możliwość tworzenia przez Krajowy Zasób Nieruchomości społecznych inicjatyw mieszkaniowych oraz przystępowania do społecznych inicjatyw mieszkaniowych lub towarzystw budownictwa społecznego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right