Interpretacja indywidualna z dnia 23 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.1096.2021.1.KO
dotyczy opodatkowania i udokumentowania przyznanego bonusu.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania i udokumentowania przyznanego bonusu. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest domem mediowym, świadczącym usługi polegające na planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług mediowych (takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja w Internecie materiałów reklamowych, itp.). Wnioskodawca występuje także jako agencja reklamowa nabywająca m.in. powierzchnię reklamową od dostawcy.
W swojej działalności Wnioskodawca korzysta z różnych narzędzi oraz platform ad- erwerowych, aby zapewnić swoim kontrahentom usługi na najwyższym poziomie. Wnioskodawca jest związany z zagranicznymi podmiotami oferującymi kompleksowe platformy programmatic (dalej: „Platforma”) dla domów mediowych, reklamodawców i wydawców, dzięki której można organizować kampanie reklamowe dla klientów, a następnie je nadzorować i kontrolować poprzez np. pełen wgląd do statystyk i raportów, zmianę budżetu, obszaru, zasięgu danej kampanii prowadzonej automatycznie poprzez Platformę. Usługi świadczone są przez zagraniczne podmioty, które nie są polskimi rezydentami podatkowymi i nie podlegają polskiemu podatkowi od osób prawnych od całości dochodów uzyskanych na terytorium RP („Spółki zagraniczne”). Wnioskodawca, korzystając z Platformy, nabywać będzie zatem od Spółek zagranicznych różnego rodzaju usługi mediowe (dalej: „Świadczenia”), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., dalej: „Ustawa o CIT”). Nabyte Świadczenia Wnioskodawca wykorzysta do realizowania usług mediowych na rzecz swoich klientów. Z tytułu nabycia Świadczeń od Spółek zagranicznych Wnioskodawca rozpozna import usług w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.