Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.49.2022.3.AC
Dochody Pani syna z tytułu: prowadzenia kanału w serwisie internetowym, wpłaty od widzów oglądających filmy, wpłaty od osób, z którymi współpracował należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1, w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast dochody z tytułu otrzymanych przez Pani syna przedmiotów do prezentacji i testowania na kanale (przedmioty oddane Pani synowi do swobodnego użytku), to dochody wyłączone na mocy art. 7 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dochodów podlegających doliczeniu do dochodu rodzica.
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie rozliczenia dochodów małoletniego dziecka jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 stycznia 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 9 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy rozliczenia dochodów małoletniego dziecka. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 lutego 2022 r. (wpływ 14 lutego 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego wraz z uzupełnieniem
Pani małoletni syn prowadzi swój kanał w serwisie internetowym (…). Z tytułu prowadzenia tego kanału w 2021 roku uzyskał korzyści finansowe. Innym źródłem uzyskanych korzyści finansowych w 2021 r. były wpłaty od widzów oglądających te filmy, poprzez serwis internetowy (…). Kolejnym źródłem były wpłaty na konto (…) od osób, z którymi współpracował Pani syn (np.: reklama na serwerze (…) innych serwerów (…). Uzyskane środki pieniężne trafiły na konto bankowe Pani syna. Ponadto, Pani syn otrzymał przedmioty do prezentacji i testowania, które pozostały na jego stanie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right