Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.640.2021.1.AKR
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy prowadzenia lekcji matematyki przez zatrudnione osoby.
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 grudnia 2021 r. wpłynął Pani wniosek z 2 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy prowadzenia lekcji matematyki przez zatrudnione osoby.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą od (...) września 2021 r. pod firmą (…), prowadzoną pod adresem (…), zarejestrowaną w CEIDG pod numerem NIP: (…) i numerem REGON: (…).
Przedmiotowa działalność dotyczy pozostałej pozaszkolnej formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanej (PKD 85.59.B) oraz nauki języków obcych (PKD 85.59A).
Ma Pani nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. 2020 poz. 1426 ze zm., dalej zwana „ustawa o PIT”).
Wnosi Pani o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług (art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług).
Pani działalność polega na prowadzeniu indywidualnych lekcji z uczniami (tzw. korepetycji) z następujących przedmiotów: matematyka, fizyka, informatyka, chemia, biologia,
język angielski, język niemiecki.
Pani klientami są osoby prywatne. Lekcje odbywają się w formie zarówno stacjonarnej, jak i online.
Płatność za lekcje jest uiszczana tylko i wyłącznie przelewem.
Zatrudnia Pani osoby, które na podstawie umowy zlecenia prowadzą indywidualne lekcje z zakresu matematyki. Osoby te można podzielić w następujący sposób:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right