Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.497.2021.2.RD
Prawidłowość potwierdzenia odbioru faktury korygującej w postaci elektronicznego komunikatu zwrotnego (tzw. autoresponder), wykazania korekty in minus oraz zwrotu podatku VAT
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 września 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie prawidłowości potwierdzenia odbioru faktury korygującej w postaci elektonicznego komunikatu zwrotnego (tzw. autoresponder), wykazania korekty in minus oraz zwrotu podatku VAT. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 grudnia 2021 r. złożonym 15 grudnia 2021 r. (wpływ 17 grudnia 2021 r.) oraz pismem z 14 grudnia 2021 r. (wpływ 20 grudnia 2021 r.). Treść wniosku jest następująca.
Opis stanu faktycznego
Jesteście Państwo spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadająca stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Czeskiej Republiki. Państwa spółka specjalizuje się głównie w produkcji i montażu konstrukcji stalowych, systemów rurociągów, utrzymaniu ruchu, montażu urządzeń technologicznych w przemyśle ciężkim, hutniczym i koksowniczym. W ramach prowadzonej działalności Państwa spółka z dniem 1 września 2019 rozpoczęła realizację kontraktu w Polsce, zawartego z polską firmą, największym producentem stali w Polsce. W związku z powyższym Państwa spółka jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce.
W toku realizacji kontraktu Państwo wystawiliście faktury sprzedaży zgodnie z poszczególnymi, częściowymi protokołami odbioru wykonanych prac. Ponieważ działalność Państwa ma miejsce w Czeskiej Republice wszystkie czynności finansowo-księgowe zgodnie z podanym adresem są wykonywane w siedzibie firmy, dotyczy to również obsługi ww. kontraktu, między innymi wystawiania faktur. Każdorazowo po wystawieniu faktury osoba odpowiedzialna przesyłała dokument sprzedaży drogą mailową na adres odbiorcy. W trakcie realizacji kontraktu zdarzyła się sytuacja, w której doszło do błędnego zdaniem odbiorcy wystawienia faktury. Spółka, dla której została wykonana usługa zakwestionowała wysokość łącznej kwoty wskazanej na fakturze oraz termin płatności. Po telefonicznym uzgodnieniu z odbiorcą nowych warunków rozliczenia usługi wystawiono dwie nowe faktury, natomiast do faktury pierwotnej zgodnie z art. 106j ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT podatnik wystawił fakturę korygującą in minus, zerującą całą sprzedaż. Faktura korygująca została wysłana na adres mailowy odbiorcy w dniu 18 czerwca 2020 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right