Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.583.2021.1.MKA
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika – akcje promocyjne - rabaty.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2021 r. (data wpływu 17 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie przychodu uczestników Akcji Promocyjnych i związanych z tym obowiązków płatnika – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie przychodu uczestników Akcji Promocyjnych i związanych z tym obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
(…) Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest spółką mającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., dalej: ustawa o CIT). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka prowadzi platformę e-commerce pod nazwą (…) (dalej: Platforma) działającą na zasadzie porównywarki cenowej. Platforma dodatkowo umożliwia użytkownikom dokonywanie zakupów za pośrednictwem opcji „Kup teraz” w sklepach internetowych będących partnerami Platformy. Klientami Spółki są zarówno osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, jak i osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, którzy będąc użytkownikami serwisu pełnią rolę kupujących.
Spółka rozważa wprowadzenie akcji promocyjnych (dalej: Akcje Promocyjne) skierowanych wyłącznie do tych użytkowników serwisu (dalej: Użytkownicy lub Klienci), którzy nie prowadzą działalności gospodarczej. Celem Akcji Promocyjnych jest trwalsze powiązanie Klientów z serwisem oraz zwiększenie ruchu na Platformie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right