Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.165.2021.1.ENB
W zakresie uznania statku pasażerskiego (statku wycieczkowego) za statek eksploatowany w transporcie międzynarodowym, obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2021 r. (data wpływu 16 lutego 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie uznania statku pasażerskiego (statku wycieczkowego) za statek eksploatowany w transporcie międzynarodowym, obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek– jest prawidłowe, oraz jest nieprawidłowe w części dotyczącej obowiązku zapłaty podatku.
UZASADNIENIE
W dniu 16 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie uznania statku pasażerskiego (statku wycieczkowego) za statek eksploatowany w transporcie międzynarodowym, obowiązku zapłaty podatku, obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest obywatelem RP, nie posiada innego obywatelstwa. W Polsce posiada stałe miejsce zamieszkania i zameldowania do celów podatkowych. Posiada tutaj rodzinę oraz centrum interesów osobistych, posiada również w Polsce swój majątek osobisty. Wnioskodawca w następnych latach nie zamierza, z uwagi na wyżej wskazane okoliczności, zmieniać kraju rezydencji podatkowej. Wnioskodawca wykonuje działalność zarobkową polegającą na najemnym świadczeniu pracy jako marynarz żeglugi międzynarodowej na podstawie cyklicznie odnawianych kontraktów z zagranicznym pracodawcą. Wnioskodawca jest zatrudniony na stanowisku pierwszego mechanika. Wnioskodawca jest członkiem regularnej załogi statku. Wnioskodawca posiada szereg kontraktów podpisanych w roku poprzednim. Statek, na którym Wnioskodawca wykonuje ww. pracę, jest statkiem pasażerskim (wycieczkowym), przeznaczonym do przewozu osób. Statek faktycznie wykonuje ww. przewóz osób między portami zagranicznymi należącymi do różnych państw. Właścicielem oraz armatorem statku jest podmiot z faktycznym zarządem i siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Podmiotem eksploatującym statek morski jest podmiot z faktycznym zarządem i siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Statek podnosi banderę Bahamów. Podmiotem, który zgodnie z kodeksem ISM przejął odpowiedzialność za eksploatację statku w żegludze międzynarodowej jest podmiot z faktycznym zarządem i siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Statek nie jest wykorzystywany wyłącznie w żegludze kabotażowej. Wnioskodawca nie zamierza zmieniać miejsca pracy w przyszłości. Wnioskodawca nie uzyskuje żadnych dochodów opodatkowanych w Polsce według skali podatkowej, określonej w art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right