Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.71.2021.1.RS
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Danii w kontekście przepisów Konwencji MLI.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2021 r. (data wpływu 27 stycznia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie podlegania obowiązkowi podatkowemu w Polsce w związku z uzyskiwaniem dochodów z tytułu wykonywania pracy najemnej na statku morskim eksploatowanym przez podmiot w faktycznym zarządem w Danii, obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 stycznia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie podlegania obowiązkowi podatkowemu w Polsce w związku z uzyskiwaniem dochodów z tytułu wykonywania pracy najemnej na statku morskim eksploatowanym przez podmiot w faktycznym zarządem w Danii, obowiązku składania rocznych zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest obywatelem RP, nie posiada innego obywatelstwa. W Polsce posiada stałe miejsce zamieszkania i zameldowania do celów podatkowych. Posiada tutaj rodzinę oraz centrum interesów osobistych, posiada również w Polsce swój majątek osobisty. Wnioskodawca w następnych latach nie zamierza, z uwagi na wyżej wskazane okoliczności, zmieniać kraju rezydencji podatkowej.
Wnioskodawca od 2020 r. wykonuje działalność zarobkową polegającą na najemnym świadczeniu pracy jako marynarz żeglugi międzynarodowej na podstawie cyklicznie odnawianych kontraktów z zagranicznym armatorem. Wnioskodawca jest zatrudniony na stanowisku drugiego oficera. Wnioskodawca posiada szereg takich kontraktów podpisanych w roku poprzednim. Statek, na którym Wnioskodawca wykonuje ww. pracę, jest statkiem typu Ro-Ro i jest przeznaczony do przewozu pojazdów oraz ładunków tocznych. Statek wykonuje przewóz ww. ładunków pomiędzy portami zagranicznymi należącymi do różnych państw. Ostatnimi portami, do których statek wpływał są porty zagraniczne położone na terytorium Belgii, Holandii oraz Wielkiej Brytanii. Tym samym statek nie jest wykorzystywany w kabotażu. Właścicielem oraz armatorem statku jest podmiot z faktycznym zarządem w Danii. Podmiotem eksploatującym statek morski jest podmiot z faktycznym zarządem w Danii. Statek podnosi banderę Danii. Zgodnie z otrzymanym przez Wnioskodawcę certyfikatem zarządzania bezpieczeństwem, podmiotem, który jest odpowiedzialny za bezpieczną eksploatację statku jest podmiot z faktycznym zarządem w Danii. Wnioskodawca nie zamierza zmieniać miejsca pracy w przyszłości. Wnioskodawca nie uzyskuje żadnych dochodów opodatkowanych w Polsce według skali podatkowej, określonej w art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right