Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.90.2021.1.MG
Obowiązki płatnika związane z organizacją loterii promocyjnej.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 stycznia 2021 r. (data wpływu 28 stycznia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją loterii promocyjnej – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 stycznia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją loterii promocyjnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca, działający jako posiadająca siedzibę na terytorium Polski spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jest agencją marketingową zajmującą się profesjonalną organizacją i przeprowadzaniem różnego rodzaju akcji promocyjnych i eventowych na rzecz innych podmiotów (dalej „Agencja”).
W przedmiotowym zdarzeniu przyszłym Agencja będzie organizowała loterię promocyjną na podstawie przepisów ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz.U.2020.2094) na rzecz swojego klienta, zajmującego się (...), który (...) (dalej „Klient”). Agencja będzie miała podpisaną umowę o świadczenie usługi związanej z organizacją loterii z Klientem. Klient zleci Agencji wykonanie całokształtu usługi obejmującej organizacje loterii promocyjnej, w tym występowania jako prawny organizator loterii.
Agencja będzie przygotowywała regulamin loterii, będzie w swoim imieniu składała wniosek o udzielenie zezwolenia na organizację loterii do właściwej dla siebie Izby Administracji Skarbowej, będzie przeprowadzała losowania, będzie odpowiedzialna za proces weryfikacji uczestników loterii, proces reklamacji i finalnie będzie wydawała nagrody zwycięzcom loterii promocyjnej. W loterii premiowane będą transakcje kupna towaru lub usługi przy użyciu kart płatniczych należących do marki Klienta. Transakcje te dokonywane będą przez konsumentów w sklepach spożywczych należących do sieci, której organizatorem jest partner handlowy Klienta (dalej „Partner”).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right