Interpretacja indywidualna z dnia 31 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.761.2020.1.MP
Zwolnienie z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy transakcji kryptowalutowych, podstawa opodatkowania transakcji kryptowalutowych, uznanie usług dotyczących kryptowalut za transakcje pomocnicze dla celów kalkulacji tzw. proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 grudnia 2020 r. (data wpływu 31 grudnia 2020 r.), uzupełnionego pismem z dnia 20 stycznia 2021 r. (data wpływu 27 stycznia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy, transakcji kryptowalutowych dokonywanych przez Spółkę – jest prawidłowe;
- określenia podstawy opodatkowania transakcji kryptowalutowych – jest prawidłowe;
- uznania usług dotyczących kryptowalut za transakcje pomocnicze dla celów kalkulacji tzw. proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji kryptowalutowych dokonywanych przez Spółkę, podstawy opodatkowania tych usług oraz uznania usług dotyczących kryptowalut za transakcje pomocnicze dla celów obliczenia proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 stycznia 2021 r. (data wpływu 27 stycznia 2021 r.).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej także zamiennie jako Spółka) jest polskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca prowadzi działalność w formie spółki komandytowej. Spółka zajmuje się produkcją, post-produkcją i projektowaniem filmów oraz reklam oraz szeroko pojętą działalnością audiowizualną. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT oraz VAT-UE. Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym.