Porada
W jakiej formie ma być przekazana informacja dla pracowników o sposobie naliczania premii
PYTANIE
Prowadzimy stowarzyszenie z działalnością gospodarczą. Poza wynagrodzeniem zasadniczym pracownicy otrzymują nagrody kwartalne (jeśli kwartał zakończył się pozytywnym wynikiem finansowym), które są oddzielne wypłacane pracownikom - są w pełni oskładkowane i opodatkowane. Zapis o nich widnieje w regulaminie wynagrodzeń. Z drugiej strony: kwoty nagród i to, czy otrzymają je wszyscy pracownicy (z administracji, sprzedawcy i pozostali) jest kwestią decyzji kierownika jednostki. Kierownik zmienił zasady udzielenia tych nagród: dla administracji bez zmian, natomiast dla pozostałych pracowników zmienił je na nagrody comiesięczne w kwotach uznaniowych - jeśli wyrobią normę powyżej jakiegoś wyniku (zazwyczaj jest to co miesiąc robiona lista pracowników). Kierownik zmieniając zasady dla pozostałej grupy pracowników zrobił to ustnie w ustaleniu z nimi. Czy Kierownik musi wydać oficjalną decyzję o sposobie ustalania i wypłacania nagrody comiesięcznej dla pozostały pracowników czy jednak może ona zostać na zasadach ustaleń ustnych?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right