W jaki sposób należy zakończyć postępowanie w sprawie umorzenia należności z tytułu niesłusznie pobieranego zasiłku dla bezrobotnych
PYTANIE
Jestem pracownikiem powiatowego urzędu pracy. Moje pytanie dotyczy ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z jednoczesnym zastosowaniem kodeksu postępowania administracyjnego. Bardzo proszę o udzielenie porady w następującej sprawie: Na podstawie art. 76 ust. 7 pkt 3 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. Dz. U. z 2021 poz. 1100 z późn. zm.), powiatowa rada rynku pracy wydała opinię dotyczącą umorzenia nienależnie pobranego świadczenia pieniężnego z funduszu pracy w postaci zasiłku dla bezrobotnych, gdyż osoba, która pobrała nienależne świadczenie zmarła, nie pozostawiając majątku. Pytanie: w jaki sposób zakończyć postępowanie w tej sprawie, tak by księgowość w urzędzie pracy mogła wyksięgować należność, która nie została spłacona gdyż dłużnik zmarł nie pozostawiając majątku, a powiatowa rada rynku pracy wydała opinię o umorzeniu niespłaconych należności. Jaką czynność techniczną ma w takiej sytuacji wykonać pracownik PUP by zakończyć to postępowanie. Czy wydanie decyzji o umorzeniu w tej sprawie (choć strona postępowania już nie żyje) i pozostawienie jej tylko w aktach sprawy jest możliwe i czy nie będzie to naruszeniem prawa? Czy w ogóle można wydać decyzję administracyjną?