Bezpieczny powrót do pracy w biurze – wskazówki dla pracodawcy
Czwarta fala pandemii i związany z nią wyraźny wzrost zakażeń COVID-19 wymaga od pracodawcy podjęcia pilnych, dodatkowych kroków zmierzających do zminimalizowania zarażenia wirusem SARS-CoV-2 pracowników, którzy wrócili do pracy stacjonarnej w biurze. Wirus wciąż stanowi zagrożenie, które należy zgodnie z przepisami poddać szczegółowej analizie, ocenić oraz wdrożyć kluczowe zasady bezpieczeństwa.
Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. Obowiązek zapewnienia osobom pracującym bezpieczeństwa i higieny pracy spoczywa na pracodawcy - w stosunku do pracowników zatrudnionych na podstawie stosunku pracy oraz osób wykonujących na rzecz pracodawcy pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym osób samozatrudnionych.