Aktualność
Od lutego 2022 r. zostanie wdrożony tzw. Pakiet Mobilności I
Doprecyzowanie przepisów o czasie pracy i odpoczynku kierowców w transporcie drogowym, rozszerzenie uprawnień inspektorów w trakcie kontroli drogowej, czy udoskonalenie systemu sankcji w transporcie drogowym, to tylko część z proponowanych rozwiązań, które od lutego 2022 r. ma wprowadzić nowelizacja przepisów o transporcie drogowym, będącym wdrożeniem przepisów unijnych tzw. Pakietu Mobilności I.
Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów 14 lipca 2021 r. przyjął przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury projekt ustawy, wdrażający unijny tzw. Pakiet Mobilności.
Projekt ustawy służy stosowaniu przepisów:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku oraz zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu dookreślania położenia za pomocą tachografów (Dz. Urz. UE L 249 z 31.07.2020, str. 1), zwanego dalej: rozporządzeniem (UE) 2020/1054,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right