Artykuł
Zmiana regulaminu wynagradzania – jak ją przeprowadzić
Regulamin wynagradzania określa warunki wynagradzania obowiązujące u pracodawcy. Zmiana któregokolwiek z tych warunków powoduje konieczność zmiany regulaminu. Jeżeli u pracodawcy działa zakładowa organizacja związkowa, musi on uzgodnić z nią zmianę regulaminu wynagradzania. Jeżeli nie ma organizacji związkowej, wówczas pracodawca dokonuje zmiany regulaminu samodzielnie.
Obowiązek określenia zasad wynagradzania w regulaminie wynagrodzeń spoczywa na pracodawcach zatrudniających co najmniej 50 pracowników, nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy. U pracodawców o stanie zatrudnienia poniżej 50 pracowników, ale wynoszącym co najmniej 20 pracowników, regulamin wynagradzania jest obowiązkowy, jeżeli o jego utworzenie zawnioskuje zakładowa organizacja związkowa. Pracodawcy zatrudniający poniżej 50 pracowników nie muszą więc posiadać regulaminu wynagradzania, z wyjątkiem sytuacji, gdy zawnioskuje o to zakładowa organizacja związkowa.
Bez względu na stan zatrudnienia tworzenie regulaminu wynagradzania nie jest wymagane, jeżeli dany pracodawca objęty jest układem zbiorowym pracy.
Zmiana regulaminu wynagradzania
Wprowadzenie lub usunięcie z regulaminu wynagradzania określonego składnika wynagrodzenia albo innego świadczenia, a także zmiana jego wysokości lub zasad przyznawania, podlega określonej procedurze prowadzącej do zmiany obowiązującego regulaminu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right