Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 20-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 20-11-2024
Data publikacji: 2021-02-10

Zmiana regulaminu wynagradzania – jak ją przeprowadzić

Regulamin wynagradzania określa warunki wynagradzania obowiązujące u pracodawcy. Zmiana któregokolwiek z tych warunków powoduje konieczność zmiany regulaminu. Jeżeli u pracodawcy działa zakładowa organizacja związkowa, musi on uzgodnić z nią zmianę regulaminu wynagradzania. Jeżeli nie ma organizacji związkowej, wówczas pracodawca dokonuje zmiany regulaminu samodzielnie.

Obowiązek określenia zasad wynagradzania w regulaminie wynagrodzeń spoczywa na pracodawcach zatrudniających co najmniej 50 pracowników, nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy. U pracodawców o stanie zatrudnienia poniżej 50 pracowników, ale wynoszącym co najmniej 20 pracowników, regulamin wynagradzania jest obowiązkowy, jeżeli o jego utworzenie zawnioskuje zakładowa organizacja związkowa. Pracodawcy zatrudniający poniżej 50 pracowników nie muszą więc posiadać regulaminu wynagradzania, z wyjątkiem sytuacji, gdy zawnioskuje o to zakładowa organizacja związkowa.

Bez względu na stan zatrudnienia tworzenie regulaminu wynagradzania nie jest wymagane, jeżeli dany pracodawca objęty jest układem zbiorowym pracy.

Zmiana regulaminu wynagradzania

Wprowadzenie lub usunięcie z regulaminu wynagradzania określonego składnika wynagrodzenia albo innego świadczenia, a także zmiana jego wysokości lub zasad przyznawania, podlega określonej procedurze prowadzącej do zmiany obowiązującego regulaminu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00