Czy należy dokonać zmiany w regulaminie ZFŚS, gdy istnieją w nim zapisy sprzeczne z uchwałą
PROBLEM
Pytanie dotyczy zmiany regulaminu ZFŚS po uchwale SN z 21.02.2024 r. (sygn. III PZP 3/23). W ogólnych zasadach i warunkach przyznawania świadczeń socjalnych regulaminu ZFŚS dotyczącym emerytów i rencistów zawarliśmy zapis o obowiązku złożenia do wskazanego terminu oświadczenia o dochodach oraz oświadczenia o nie podjęciu pracy po zakończeniu stosunku w naszym zakładzie pracy - informacja potrzebna dla ustalenia obecnego statusu emeryt/rencista, czy pracownik. Uchwała rozwiała wątpliwości w zakresie prawa do korzystania z ZFŚS, zarówno u byłego pracodawcy, z którym rozwiązał stosunek pracy w związku z przejściem na emeryturę/rentę oraz z tytułu zatrudnienia u innego pracodawcy, u którego jest prowadzony ZFŚS. Czy wobec powyższego należy dokonać zmiany w regulaminie, tak aby nie wprowadzać treści, które byłyby w jakiejkolwiek kolizji lub sprzeczności z przepisem ustawowym, pomimo, iż z dniem ukazania uchwały nie zbieramy oświadczeń od byłych pracowników (emerytów/rencistów)?