Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2020-05-25

Jak rozliczyć podatkowo wydatki na ulepszenie budynku

PYTANIE

Spółka jest właścicielem budynku biurowego, który jest jej środkiem trwałym. Spółka wynajmuje powierzchnie biurowe znajdujące się w tym budynku. W umowie najmu z Najemcą znalazł się zapis, że Spółka dokona prac wykończeniowych zgodnie z ustalonym z Najemcą standardem i zakresem prac. Całość prac kwalifikuje się jako ulepszenie ŚT. Zakres prac opiewa na kwotę 1 mln zł. Spółka poniesie całość tych wydatków. Zgodnie z zapisami umowy Najemca zwróci Spółce 800 tys. zł tytułem zwrotu wydatków poniesionych na wykończenie powierzchni biurowej. Jak cała transakcja powinna zostać rozliczona podatkowo po stronie Spółki? Czy zwrócone Spółce koszty stanowią dla niej przychód podatkowy? Czy całość poniesionych przez Spółkę wydatków należy potraktować jako ulepszenie ŚT i amortyzować, czy też należy dokonać podziału tych kosztów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00