Artykuł
Regulamin zfśs - co powinien zawierać
Pracodawcy zobowiązani do tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (a także tworzący go mimo braku tego obowiązku) powinni opracować i wprowadzić w swoim zakładzie regulamin zfśs. Dokument ten jest wewnątrzzakładowym aktem prawnym określającym zasady prowadzenia przez pracodawcę działalności socjalnej oraz warunki korzystania przez uprawnione osoby z pochodzących z tego funduszu usług i świadczeń. Regulamin zfśs powstaje w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową, a gdy taka nie działa u pracodawcy - z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych obowiązkowo tworzą pracodawcy:
- prowadzący działalność w formie jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (bez względu na liczbę zatrudnianych pracowników),
- zatrudniający według stanu na 1 stycznia danego roku co najmniej 50 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty,
- zatrudniający, według stanu na pierwszy dzień danego roku, co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty - na wniosek zakładowej organizacji związkowej.
Regulamin gospodarowania środkami zfśs powinien zawierać informacje dotyczące przede wszystkim:
- podstawy prawnej tworzenia i działania zfśs,
- rodzajów działalności socjalnej prowadzonej przed pracodawcę,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right