Porada
Jakie podatki od gratisowych usług świadczonych klientom
PYTANIE
Nasza firma zajmuje się obrotem samochodami oraz świadczeniem usług serwisowych i blacharskich. Zdarzają się sytuacje, kiedy chcemy wynagrodzić klientowi np. dłuższy czas oczekiwania na naprawę auta i wykonujemy nieodpłatnie dodatkowe prace bądź wydajemy akcesoria – czy można uznać, iż mieści się to w cenie wykonanej usługi/wystawionej za naprawę faktury? Zdarzają się także sytuacje, gdy klient dokonując zakupu auta negocjuje sobie dodatkowe świadczenia, które nie stanowią dodatkowego wyposażenia nabywanego auta, a np. hak i jego montaż w innym aucie lub przegląd innego auta (bądź voucher na bezpłatny przegląd jakiegokolwiek auta - zdarzyło się także, że klient voucher przekazał komuś innemu i dla zupełnie innego podmiotu taką usługę wykonaliśmy lub voucher wykorzystał pracownik klienta dokonujący u nas zakupu w imieniu pracodawcy). Faktura sprzedaży obejmuje tylko auto. Natomiast usługi wykonane na innym aucie (zlecenie na usługę otwierane jest na konkretny numer rejestracyjny), w którym rozlicza się pobrane części i wykonane usługi, rozliczamy w koszty dokumentem wewnętrznym. W systemie księgowym mamy więc dokument kosztowy na usługę do auta, z którym bezpośrednio nie da się powiązać żadnego przychodu. Dopiero z wyjaśnień i opisu wynika, że jest to „gratis” w związku z inną operacją. Jak podatkowo powinno wyglądać rozliczenie takich operacji i jakie obowiązki na nas ciążą (klientami są zarówno osoby fizyczne jak i firmy)?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right