Porada
Odprawa i ekwiwalent za urlop, gdy pracownik ponownie podejmuje zatrudnienie
Proszę o pomoc w następującej kwestii: Prezes Zarządu w mojej firmie odchodzi na emeryturę z dniem 25 stycznia. Następnie z dniem 28.01 decyzją RN nastąpi nawiązanie stosunku pracy i ponowne powołanie na stanowisko Prezesa Zarządu. Musze wypłacić wynagrodzenie za pracę należne za okres 1-25.01, a następnie wystawić świadectwo pracy (potrzebne m.in w ZUS w celu otrzymania emerytury). Zgodnie z przepisami prawa pracy powinnam wypłacić również odprawę emerytalną (na zasadach określonych w regulaminie wynagradzania) oraz ekwiwalent za urlop zaległy z lat 2016-2018 = 54 dni oraz za 3 dni, za styczeń 2019 r. Czy w sytuacji, kiedy po 2 dniach przerwy w zatrudnieniu, zostanie ponownie nawiązany stosunek pracy muszę bezwzględnie wypłacić odprawę i ekwiwalent za niewykorzystany urlop przed wydaniem świadectwa pracy? Czy za zgodą pracownika (w tym przypadku na wniosek Prezesa Zarządu) mogę tych świadczeń nie wypłacić i rozliczyć je dopiero po ustaniu stosunku pracy nawiązanego w dniu 28 stycznia? Czy możliwe jest jakieś inne rozwiązanie, które nie stałoby w sprzeczności z przepisami KP, a decyzją Prezesa Zarządu? Czy dobrze interpretuję przepis stanowiący, że wypłacając ekwiwalent za urlop z lat ubiegłych stosuję współczynnik obowiązujący na dzień wypłaty?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right