Artykuł
Zakaz dyskryminacji telepracowników
Telepracownik to pracownik wykonujący pracę zdalnie i przekazujący jej wyniki za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kodeks pracy przewiduje dla telepracownika mechanizm szczególnej ochrony. Warto wiedzieć, jakie uprawnienia przysługują telepracownikowi.
Istota telepracy
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy telepracą będzie praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Warunki stosowania telepracy przez pracodawcę określa się w porozumieniu zawieranym między pracodawcą oraz zakładową organizacją związkową lub też w regulaminie pracy. Telepraca może mieć charakter stały lub przejściowy. Ponadto, może być wykonywana w połączeniu z tradycyjną pracą. W takim przypadku pracownik mógłby świadczyć pracę w siedzibie pracodawcy przez część tygodnia, a przez pozostałą część w domu. W innym wariancie taki pracownik mógłby stawiać się w zakładzie pracy jedynie w celu raportowania oraz podsumowania swoich czynności. Co istotne, wykonywanie telepracy może być uzgodnione zarówno przy podpisywaniu umowy, jak i już w trakcie zatrudnienia pracownika.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right