Artykuł
Outsourcing - fakty i mity
Mity narosłe przez lata wokół outsourcingu sprawiają, że polskie przedsiębiorstwa nierzadko na własne życzenie hamują swój rozwój rezygnując ze sprawdzonych rozwiązań. Obalamy trzy błędne przekonania na temat outsourcingu.
MIT 1. Outsourcing zwiększa ryzyko utraty kontroli
Przedsiębiorcy obawiają się, że powierzając część obowiązków zewnętrznym partnerom utracą kontrolę nad wydzielonymi procesami, a tym samym nad przedsiębiorstwem. Tymczasem w dzisiejszym, wymagającym elastyczności świecie, model zarządzania oparty na samotnych liderach to już przeszłość. Przede wszystkim globalizacja wymusiła na szefach firm konieczność nabycia umiejętności delegowania obowiązków, zwłaszcza tych pobocznych - administracyjnych, jak obsługa księgowa, czy kadrowo-płacowa. Bo to właśnie te procesy - choć pozornie nie decydują bezpośrednio o rozwoju firmy - niezoptymalizowane, mogą skutecznie go spowalniać. Czy powierzenie obszarów administracyjnych na zewnątrz może być ryzykowne? Oczywiście tak, ale w tym przypadku ryzyko generuje nie sama usługa outsourcingu, tylko nieodpowiedni dobór partnera. Stabilność, gwarancja bezpieczeństwa danych, ciągłości usługi oraz elastyczności w stosunku do zmieniających się potrzeb firmy to podstawa we współpracy z outsourcerem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right