ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 716/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 20 czerwca 2007 r.
w sprawie statystyki wspólnotowej dotyczącej struktury i działalności zagranicznych podmiotów zależnych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(DUUEL. z 2008 r., Nr 202, poz. 20;ostatnia zmiana: DUUEL. z 2013 r., Nr 158, poz. 1)
PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 285 ust. 1,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Europejskiego Banku Centralnego (1),
stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu (2),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Prawidłowe, dobrej jakości statystyki wspólnotowe dotyczące struktury i działalności zagranicznych podmiotów zależnych w całej gospodarce są niezbędne do odpowiedniej oceny wpływu przedsiębiorstw kontrolowanych przez podmioty zagraniczne na gospodarkę Unii Europejskiej. Ułatwi to również monitorowanie efektywności rynku wewnętrznego i stopniowej integracji gospodarek w kontekście globalizacji. W tym kontekście wielonarodowe przedsiębiorstwa odgrywają wiodącą rolę, ale małe i średnie przedsiębiorstwa mogą również stać się przedmiotem kontroli ze strony podmiotów zagranicznych.
(2) Wykonanie i kontrola Układu ogólnego w sprawie handlu usługami (GATS) oraz Porozumienia w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPs), a także obecne i przyszłe negocjacje na temat dalszych porozumień wymagają udostępnienia odpowiednich informacji statystycznych jako narzędzia pomocniczego w negocjacjach.
(3) Do przygotowania polityki gospodarczej, konkurencji, przedsiębiorczości, polityki w dziedzinie badań, rozwoju technicznego i zatrudnienia w kontekście procesu liberalizacji niezbędne są statystyki dotyczące zagranicznych podmiotów zależnych w celu pomiaru bezpośrednich i pośrednich skutków zagranicznej kontroli na zatrudnienie, płace i wydajność w danych krajach i sektorach.
(4) Informacje dostarczone zgodnie z obowiązującym prawodawstwem wspólnotowym lub dostępne w państwach członkowskich są niewystarczające, nieodpowiednie lub niedostatecznie porównywalne, aby służyć jako wiarygodna podstawa dla prac Komisji.
(5) Rozporządzenie (WE) nr 184/2005 (3) ustanawia wspólne ramy systematycznego tworzenia statystyk wspólnotowych dotyczących bilansów płatniczych, międzynarodowego handlu usługami i bezpośrednich inwestycji zagranicznych. W związku z tym, że statystyki bilansów płatniczych obejmują dane ujęte w GATS jedynie częściowo, niezbędne jest regularne tworzenie szczegółowych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych.
(6) Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw (4) oraz rozporządzenie Rady (EWG) nr 696/93 z dnia 15 marca 1993 r. w sprawie jednostek statystycznych do celów obserwacji i analizy systemu produkcyjnego we Wspólnocie (5) ustanowiły wspólne ramy zbierania, zestawienia, przekazywania i oceny statystyk wspólnotowych dotyczących struktury i działalności przedsiębiorstw we Wspólnocie.
(7) Zestawienie rachunków narodowych zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2223/96 z dnia 25 czerwca 1996 r. w sprawie europejskiego systemu rachunków narodowych i regionalnych we Wspólnocie (6) wymaga porównywalnych, pełnych i wiarygodnych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych.
(8) Łącznie, podręcznik statystyki międzynarodowego handlu usługami Organizacji Narodów Zjednoczonych, podręcznik bilansu płatniczego (wydanie piąte) Międzynarodowego Funduszu Walutowego, definicja referencyjna bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz podręcznik ekonomicznych wskaźników globalizacji Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju określają ogólne zasady zestawiania porównywalnych międzynarodowych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych.
(9) Tworzenie specjalnych statystyk wspólnotowych jest regulowane zasadami określonymi w rozporządzeniu Rady (WE) nr 322/97 z dnia 17 lutego 1997 r. w sprawie statystyk Wspólnoty (7).
(10) W związku z tym, że cel niniejszego rozporządzenia, czyli opracowanie wspólnych standardów statystycznych do tworzenia porównywalnych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych, nie może być w sposób wystarczający osiągnięty przez państwa członkowskie, a z uwagi na skalę i skutki działania może być osiągnięty w lepszy sposób na poziomie Wspólnoty, Wspólnota może przyjąć środki, zgodnie z zasadą pomocniczości określoną w art. 5 Traktatu. Zgodnie z zasadą proporcjonalności określoną w tym artykule niniejsze rozporządzenie nie wykracza poza to, co jest konieczne do osiągnięcia tego celu.
(11) Środki niezbędne do wykonania niniejszego rozporządzenia powinny zostać przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji (8).
(12) Komisji powinno w szczególności zostać przyznane prawo do dostosowywania definicji zawartych w załącznikach I i II oraz poziomu szczegółowości załącznika III, a także dokonywania będących jego następstwem zmian w załącznikach I i II, do wdrożenia wyników badań pilotażowych oraz do określenia odpowiednich wspólnych norm jakości oraz zawartości i częstotliwości składania sprawozdań w sprawie jakości. Ponieważ środki te mają zasięg ogólny i mają na celu zmianę elementów innych niż istotne lub uzupełnienie niniejszego rozporządzenia poprzez dodanie nowych elementów innych niż istotne, środki te powinny zostać przyjęte zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, określoną w art. 5a decyzji 1999/468/WE.
(13) Przeprowadzono konsultacje z Komitetem ds. Programów Statystycznych, ustanowionym decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom (9) oraz z Komitetem ds. Statystyki Walutowej, Finansowej i Bilansu Płatniczego, ustanowionym decyzją Rady 2006/856/WE (10),
PRZYJMUJĄ NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Przedmiot
Niniejsze rozporządzenie ustanawia wspólne ramy systematycznego tworzenia statystyk wspólnotowych dotyczących struktury i działalności zagranicznych podmiotów zależnych.
Artykuł 2
Definicje
Do celów niniejszego rozporządzenia mają zastosowanie następujące definicje:
a) „zagraniczny podmiot zależny” oznacza przedsiębiorstwo mające siedzibę w państwie opracowującym, nad którym to przedsiębiorstwem sprawuje kontrolę jednostka instytucjonalna nieposiadająca siedziby w państwie opracowującym, lub przedsiębiorstwo niemające siedziby w państwie opracowującym, nad którym to przedsiębiorstwem sprawuje kontrolę jednostka instytucjonalna posiadająca siedzibę w państwie opracowującym;
b) „kontrola” oznacza możliwość określania ogólnej polityki przedsiębiorstwa poprzez wybór odpowiedniej kadry zarządczej w razie potrzeby. W tym kontekście uważa się, że przedsiębiorstwo A kontrolowane jest przez jednostkę instytucjonalną B, jeżeli B kontroluje - bezpośrednio lub pośrednio - więcej niż połowę głosów udziałowców/ akcjonariuszy lub więcej niż połowę udziałów/akcji;
c) „kontrola zagraniczna” oznacza, że kontrolująca jednostka instytucjonalna posiada siedzibę w innym kraju niż kraj, w którym posiada siedzibę jednostka instytucjonalna, nad którą sprawuje ona kontrolę;
d) „oddziały” oznaczają jednostki lokalne niestanowiące osobnych podmiotów prawnych, które są zależne od przedsiębiorstw kontrolowanych przez podmioty zagraniczne. Są one traktowane jak quasi-spółki kapitałowe w rozumieniu pkt 3 lit. f) not wyjaśniających do sekcji III pkt B załącznika do rozporządzenia (EWG) nr 696/93;
e) „statystyki dotyczące zagranicznych podmiotów zależnych” oznaczają statystyki określające ogólną działalności zagranicznych podmiotów zależnych;
f) „wewnętrzne statystyki dotyczące zagranicznych podmiotów zależnych” oznaczają statystyki określające działalność zagranicznych podmiotów zależnych mających siedzibę w państwie opracowującym;
g) „zewnętrzne statystyki dotyczące zagranicznych podmiotów zależnych” oznaczają statystyki określające działalność za granicą zagranicznych podmiotów zależnych kontrolowanych przez jednostkę instytucjonalną mającą siedzibę w państwie opracowującym;
h) „ostateczna kontrolująca jednostka instytucjonalna zagranicznego podmiotu zależnego” oznacza jednostkę instytucjonalną, przewodzącą łańcuchowi kontroli zagranicznego podmiotu zależnego, która nie jest kontrolowana przez inną jednostkę instytucjonalną;
i) określenia „przedsiębiorstwo”, „jednostka lokalna” i „jednostka instytucjonalna” mają znaczenie określone w rozporządzeniu (EWG) nr 696/93.
Artykuł 3
Składanie danych
Państwa członkowskie składają Komisji (Eurostat) dane dotyczące zagranicznych podmiotów zależnych w odniesieniu do cech, działalności gospodarczej i podziału geograficznego, o których mowa w załącznikach I , II i III.
Artykuł 4
Źródła danych
1. Państwa członkowskie zbierają, przestrzegając warunków dotyczących jakości, o których mowa w art. 6, informacje wymagane na mocy niniejszego rozporządzenia przy użyciu wszystkich źródeł, jakie uznają za stosowne i właściwe.
2. Osoby fizyczne i prawne, od których wymaga się dostarczenia informacji, udzielając odpowiedzi, przestrzegają terminów i definicji ustanowionych przez krajowe instytucje odpowiedzialne za zbieranie danych w państwach członkowskich zgodnie z niniejszym rozporządzeniem.
3. W przypadku gdy wymagane dane nie mogą zostać zebrane w rozsądnych granicach kosztowych, można przekazać jak najdokładniejsze dane szacunkowe, łącznie z wartościami zerowymi.
Artykuł 5
Badania pilotażowe
1. Komisja przygotowuje program badań pilotażowych do przeprowadzenia przez władze krajowe w rozumieniu art. 2 rozporządzenia (WE) nr 322/97 na zasadzie dobrowolnej, dotyczący dodatkowych zmiennych i podziałów dla wewnętrznych i zewnętrznych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych.
2. Badania pilotażowe są przeprowadzane w celu oceny znaczenia i możliwości zebrania danych, z uwzględnieniem korzyści wynikających z dostępności danych w odniesieniu do kosztu systemu statystycznego i stopnia obciążenia przedsiębiorstw.
3. Program Komisji dotyczący badań pilotażowych jest zgodny z załącznikami I i II.
4. Na podstawie wniosków wyciągniętych z badań pilotażowych Komisja przyjmuje niezbędne środki wykonawcze dla zewnętrznych i wewnętrznych statystyk zagranicznych podmiotów zależnych zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 10 ust. 3.
5. Badania pilotażowe zostają ukończone do dnia 19 lipca 2010 r.
Artykuł 6
Standardy jakościowe i sprawozdania
1. Państwa członkowskie podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia wysokiej jakości danych przekazywanych zgodnie ze wspólnymi standardami jakości.
2. Państwa członkowskie składają Komisji (Eurostat) sprawozdania dotyczące jakości przekazywanych danych („sprawozdania dotyczące jakości”).
3. Wspólne standardy jakościowe oraz treść i częstotliwość sprawozdań dotyczących jakości jest określona przez Komisję zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 10 ust. 3.
4. Komisja ocenia jakość przekazanych danych.
Artykuł 7
Podręcznik dotyczący zaleceń
Komisja, blisko współpracując z państwami członkowskimi, publikuje podręcznik dotyczący zaleceń, który zawiera odpowiednie definicje i dodatkowe wytyczne dotyczące statystyk wspólnotowych tworzonych zgodnie z niniejszym rozp orządzeniem.
Artykuł 8
Harmonogram i derogacje
1. Państwa członkowskie opracowują dane zgodnie z harmonogramem wykonania określonym w załącznikach I i II.
2. Podczas okresu przejściowego nieprzekraczającego czterech lat od pierwszego roku odniesienia, o którym mowa w załącznikach I i II, Komisja może zezwolić państwom członkowskim na odstąpienie od przepisów niniejszego rozporządzenia przez ograniczony okres, zgodnie z procedurą regulacyjną, o której mowa w art. 10 ust. 2, gdy ich krajowe systemy wymagają większych dostosowań.
Artykuł 9
Środki wykonawcze
1. Następujące środki wykonawcze do niniejszego rozporządzenia przyjmuje się zgodnie z procedurą regulacyjną, o której mowa w art. 10 ust. 2:
a) określenie odpowiedniego formatu i procedury przekazywania wyników przez państwa członkowskie;
oraz
b) zezwolenie państwom członkowskim na odstąpienie, gdy ich krajowe systemy statystyczne wymagają większych dostosowań, w tym zezwolenie na wszelkie dalsze odstąpienia od wszelkich nowych wymogów wprowadzonych po zakończeniu badań pilotażowych, zgodnie z art. 8 ust. 2.
2. Następujące środki mające na celu zmianę elementów innych niż istotne niniejszego rozporządzenia, między innymi poprzez uzupełnienie go, przyjmuje się zgodnie z procedurą regulacyjną połączoną z kontrolą, o której mowa w art. 10 ust. 3:
a) dostosowanie definicji zawartych w załącznikach I i II, dostosowanie poziomu szczegółowości określonego w załączniku III, a także dokonywanie wszelkich zmian w załącznikach I i II będących następstwem tych dostosowań;
b) wdrożenie wyników badań pilotażowych; zgodnie z art. 5 ust. 4;
oraz
c) określenie właściwych wspólnych standardów jakościowych, treści i częstotliwości sprawozdań dotyczących jakości, zgodnie z art. 6 ust. 3.
3. Szczególną uwagę należy zwrócić na zasadę, zgodnie z którą korzyści wynikające z zastosowania takich środków muszą przewyższać ich koszty, oraz na zasadę, zgodnie z którą wszelkie dodatkowe obciążenia finansowe państw członkowskich powinny mieścić się w rozsądnych granicach.
Artykuł 10
Komitet
1. Komisja jest wspierana przez Komitet ds. Programów Statystycznych („komitet”).
2. W przypadku odesłania do niniejszego ustępu stosuje się art. 5 i 7 decyzji 1999/468/WE, z uwzględnieniem przepisów jej art. 8.
Okres, o którym mowa w art. 5 ust. 6 decyzji 1999/468/WE, wynosi trzy miesiące.
3. W przypadku odesłania do niniejszego ustępu stosuje się art. 5a ust. 1-4 oraz art. 7 decyzji 1999/468/WE, z uwzględnieniem przepisów jej art. 8.
4. Europejski Bank Centralny i krajowe banki centralne mogą uczestniczyć w posiedzeniach komitetu w charakterze obserwatorów.
Artykuł 11
Współpraca z Komitetem ds. Statystyki Walutowej, Finansowej i Bilansu Płatniczego
Wykonując niniejsze rozporządzenie, Komisja zasięga opinii Komitetu ds. Statystyki Walutowej, Finansowej i Bilansu Płatniczego we wszystkich sprawach leżących w zakresie kompetencji tego komitetu, głównie na temat wszystkich środków przystosowujących do zmian gospodarczych i technicznych w dziedzinie zbierania i statystycznej obróbki danych, przetwarzania i przekazywania wyników.
Artykuł 12
Sprawozdanie z wykonania
Do dnia 19 lipca 2012 r. Komisja składa Parlamentowi Europejskiemu i Radzie sprawozdanie z wykonania niniejszego rozporządzenia. Sprawozdanie to w szczególności:
a) ocenia jakość stworzonych statystyk;
b) ocenia korzyści płynące z utworzonych statystyk dla Wspólnoty, państw członkowskich, podmiotów dostarczających informacji statystycznych i podmiotów korzystających z informacji statystycznych w odniesieniu do kosztów;
c) ocenia rozwój badań pilotażowych i ich wykonania; oraz
d) określa obszary potencjalnej poprawy i zmian uznanych za niezbędne w świetle uzyskanych wyników i poniesionych kosztów.
Artykuł 13
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Strasburgu dnia 20 czerwca 2007 r.
|
(1) Dz.U. C 144 z 14.6.2005, str. 14.
(2) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 12 grudnia 2006 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym) oraz decyzja Rady z dnia 25 maja 2007 r.
(3) Dz.U. L 35 z 8.2.2005, str. 23. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 602/2006 (Dz.U. L 106 z 19.4.2006, str. 10).
(4) Dz.U. L 14 z 17.1.1997, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 393 z 30.12.2006, str. 1).
(5) Dz.U. L 76 z 30.3.1993, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 284 z 31.10.2003, str. 1).
(6) Dz.U. L 310 z 30.11.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1267/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 180 z 18.7.2003, str. 1).
(7) Dz.U. L 52 z 22.2.1997, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1882/2003.
(8) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23. Decyzja zmieniona decyzją 2006/512/WE (Dz.U. L 200 z 22.7.2006, str. 11).
ZAŁĄCZNIK I
WSPÓLNY MODUŁ DLA WEWNĘTRZNYCH STATYSTYK DOTYCZĄCYCH ZAGRANICZNYCH PODMIOTÓW ZALEŻNYCH
SEKCJA 1
Jednostka statystyczna
Jednostkami statystycznymi są przedsiębiorstwa i wszystkie oddziały, które znajdują się pod kontrolą zagraniczną zgodnie z definicjami zawartymi w art. 2.
SEKCJA 2
Cechy
Następujące cechy określone w załączniku do rozporządzenia Komisji (WE) nr 2700/98 z dnia 17 grudnia 1998 r., dotyczącego definicji cech statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw (1) będą podlegać opracowaniu:
Kod | Nazwa |
11 11 0 | Liczba przedsiębiorstw |
12 11 0 | Obrót |
12 120 | Wartość produkcji |
12 15 0 | Wartość dodana w cenach czynników produkcji |
13 11 0 | Zakupy towarów i usług łącznie |
13 120 | Zakupy towarów i usług nabytych w celu odsprzedaży w stanie, w jakim je nabyto |
13 31 0 | Koszty personelu |
15 11 0 | Inwestycje brutto w rzeczowe aktywa trwałe |
16 11 0 | Liczba zatrudnionych osób |
Następujące cechy będą również opracowane przez państwa członkowskie dla roku odniesienia 2009 i kolejnych lat:
Kod | Nazwa i definicja |
22 11 0 | Całkowite wydatki na wewnętrzne badania i rozwój (*) |
| Badania i eksperymentalny rozwój obejmują prace twórcze wykonywane systematycznie w celu zwiększenia zasobów wiedzy, łącznie z wiedzą o człowieku, kulturze i społeczeństwie, oraz wykorzystanie tych zasobów wiedzy w opracowywaniu nowych rozwiązań. |
| Wydatki wewnętrzne to wszystkie wydatki na badania i rozwój (B+R) prowadzone w jednostce, niezależnie od źródła finansowania. |
| Należy poczynić rozróżnienie między wydatkami na badania i rozwój a wydatkami na szeroki zakres pokrewnych działań. Następujące z nich są zatem wyłączone z wydatków na badania i rozwój: |
| - wydatki na kształcenie i szkolenie, |
| - wydatki na inną działalność naukową i technologiczną (np. usługi informacyjne, testowanie i standaryzacja, studia wykonalności), |
| - wydatki na inne formy działalności przemysłowej (np. innowacje przemysłowe niewymienione nigdzie indziej), |
| - wydatki na działalność czysto finansującą (inna działalność administracyjna oraz inne pośrednie działania dodatkowe są uwzględnione). |
| Wydatki na badania i rozwój mogą, w zależności od prawa krajowego, być zarejestrowane w jednej z trzech pozycji: zmiany stanu wartości niematerialnych i prawnych, zmiany rzeczowych aktywów trwałych lub wydatki operacyjne. |
| Jeżeli na mocy przepisów prawa krajowego wydatki te mogą zostać częściowo lub całkowicie skapita-lizowane, uwzględnia się je w zmianach stanu wartości niematerialnych i prawnych zawartych w sprawozdaniu finansowym spółki pod środki trwałe - wartości niematerialne i prawne - koszty badań i rozwoju. |
| Jeżeli zgodnie z przepisami prawa krajowego wydatki te ulegają jedynie częściowej kapitalizacji lub nie ulegają jej wcale, wydatki bieżące są częścią surowców i materiałów, pozostałych kosztów zewnętrznych, kosztów osobowych i pozostałych kosztów operacyjnych, a wydatki kapitałowe uwzględnione są w zmianach rzeczowych aktywów trwałych zawartych w sprawozdaniu finansowym spółki pod środki trwałe - rzeczowe aktywa trwałe. |
Kod | Nazwa i definicja |
22 12 0 | Całkowita liczba pracowników badań i rozwoju (*) |
| Badania i eksperymentalny rozwój obejmują prace twórcze wykonywane systematycznie w celu zwiększenia zasobów wiedzy, łącznie z wiedzą o człowieku, kulturze i społeczeństwie, oraz wykorzystanie tych zasobów wiedzy w opracowywaniu nowych rozwiązań. |
| Należy policzyć wszystkie osoby zatrudnione bezpośrednio w badaniach i rozwoju, jak również te, które dostarczają bezpośrednich usług, takie jak kierownicy działu badań i rozwoju, administratorzy i pracownicy biurowi. Osoby zapewniające usługi pośrednie, takie jak personel stołówki i pracownicy ochrony, należy wykluczyć, mimo że ich płace i wynagrodzenia są uwzględnione jako koszty ogólne w pomiarach wydatków. |
| Należy poczynić rozróżnienie między wydatkami na pracowników badań i rozwoju a wydatkami na szeroki zakres pokrewnych działań. Następujące z nich są zatem wyłączone z wydatków na pracowników badań i rozwoju: |
| - pracownicy zatrudnieni w dziedzinie kształcenia i szkolenia, |
| - pracownicy zatrudnieni przy innych formach działalności naukowej i technologicznej (np. usługi informacyjne, testowanie i standaryzacja, studia wykonalności), |
| - pracownicy zatrudnieni przy innych formach działalności przemysłowej (np. innowacje przemysłowe, niewymienione nigdzie indziej), |
| - pracownicy zatrudnieni w administracji i przy innej pośredniej działalności dodatkowej. |
| Powiązanie ze sprawozdaniami finansowymi spółki Całkowita liczba pracowników w dziedzinie badań i rozwoju nie może występować samodzielnie w sprawozdaniu finansowym spółki. Jest ona częścią liczby osób zatrudnionych, która odnotowana jest w informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego (art. 43 ust. 8). |
| Odniesienie do innych zmiennych Część liczby osób zatrudnionych (16 11 0) |
(*) Zmienne 22 11 0 i 22 12 0 są przedstawiane co drugi rok. Jeżeli łączna wielkość obrotu lub liczba zatrudnionych osób w dziale NACE Rev. 2 sekcje B do F przedstawia, w danym państwie członkowskim, mniej niż 1 % wielkości odnoszącej się do całej Wspólnoty, informacje niezbędne do przygotowania statystyk dotyczących cechy 22 11 0 i 22 12 0 nie muszą być zbierane do celów niniejszego rozporządzenia. |
Jeżeli brak jest liczby zatrudnionych osób, to zamiast niej będzie podlegać opracowaniu liczba pracowników (kod 16 13 0).
Cechy »całkowite wydatki na wewnętrzne badania naukowe i rozwój« (kod 22 110) oraz »całkowita liczba pracowników w dziedzinie badań i rozwoju« (kod 22 12 0) wymagane są jedynie przy opracowywaniu działalności w sekcjach B, C, D, E i F NACE. Do roku odniesienia 2009 państwa członkowskie opracują te cechy, tak jak zostało to określone w załączniku do rozporządzenia Komisji (WE) nr 2700/98 z dnia 17 grudnia 1998 r.
W przypadku sekcji K NACE będzie podlegać opracowaniu jedynie liczba przedsiębiorstw, obrót (2) i liczba zatrudnionych osób (lub zamiast niej liczba pracowników).
SEKCJA 3
Poziom szczegółowości
Dane dostarczane będą zgodnie z koncepcją „ostatecznej kontrolującej jednostki instytucjonalnej” w podziale geograficznym na poziomie 2-IN w połączeniu z podziałem działalności na poziomie 3, zgodnie z określeniem zawartym w załączniku III oraz w podziale geograficznym na poziomie 3 w połączeniu z poziomem „gospodarka przedsiębiorstw”.
SEKCJA 4
Pierwszy rok odniesienia i częstotliwość
1. Pierwszym rokiem odniesienia, dla którego zostaną sporządzone roczne statystyki, jest rok kalendarzowy wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
2. Państwa członkowskie dostarczą danych dla każdego kolejnego roku kalendarzowego.
3. Pierwszym rokiem odniesienia, dla którego zostaną opracowane zmienne „całkowite wydatki na wewnętrzne badania naukowe i rozwój” (kod 22 11 0) oraz „całkowita liczba personelu badawczo-rozwojowego” (kod 22 12 0), jest rok 2007.
SEKCJA 5
Przekazywanie wyników
Wyniki będą przekazywane w ciągu 20 miesięcy od końca roku odniesienia.
SEKCJA 6
Sprawozdania i badania pilotażowe
1. Państwa członkowskie dostarczą Komisji sprawozdania dotyczące definicji, struktury i dostępności danych statystycznych, które mają być opracowane do celów wspólnego modułu.
2. Dla poziomu szczegółowości objętego niniejszym załącznikiem Komisja zapoczątkuje badania pilotażowe, które zostaną przeprowadzone przez władze krajowe w znaczeniu art. 2 rozporządzenia (WE) nr 322/97 zgodnie z art. 5 niniejszego rozporządzenia.
3. Badania pilotażowe będą przeprowadzane w celu oceny możliwości uzyskania danych, z uwzględnieniem korzyści wynikających z dostępności takich danych w odniesieniu do kosztu zbierania i stopnia obciążenia przedsiębiorstw.
4. Badania pilotażowe będą przeprowadzane dla następujących cech:
Kod | Nazwa |
| Wywóz towarów i usług |
| Przywóz towarów i usług |
| Wewnątrzgrupowy wywóz towarów i usług |
| Wewnątrzgrupowy przywóz towarów i usług |
Wywóz, przywóz, wywóz wewnątrzgrupowy i przywóz wewnątrzgrupowy zostaną rozbite na towary i usługi.
5. Badania pilotażowe będą prowadzone również w celu analizy możliwości opracowania danych dla działalności w sekcjach M, N i O NACE oraz opracowania zmiennych „całkowite wydatki na wewnętrzne badania naukowe i rozwój” (kod 22 11 0) oraz „całkowita liczba personelu badawczo-rozwojowego” (kod 22 12 0) dla działalności w sekcjach G, H, I, K, M, N i O NACE. Badania pilotażowe będą prowadzone również w celu oceny istotności, możliwości i kosztów podziału danych, zgodnie z określeniem zawartym w sekcji 2, na klasy wielkości mierzone według liczby zatrudnionych osób.
|
(1) Dz.U. L 344 z 18.12.1998, s. 49. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1670/2003 (Dz.U. L 244 z 29.9.2003, s. 74).
(2) W przypadku działu 64 NACE Rev. 2 obrót zostanie zastąpiony wartością produkcji.
ZAŁĄCZNIK II
WSPÓLNY MODUŁ DLA ZEWNĘTRZNYCH STATYSTYK DOTYCZĄCYCH ZAGRANICZNYCH PODMIOTÓW ZALEŻNYCH
SEKCJA 1
Jednostka statystyczna
Jednostkami statystycznymi są przedsiębiorstwa i wszystkie oddziały za granicą, które znajdują się pod kontrolą jednostki instytucjonalnej mającej siedzibę w państwie opracowującym, zgodnie z definicjami zawartymi w art. 2.
SEKCJA 2
Cechy
Następujące cechy określone w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2700/98 będą podlegać opracowaniu:
Kod | Nazwa |
12 11 0 | Obrót |
16 11 0 | Liczba zatrudnionych osób |
11 11 0 | Liczba przedsiębiorstw |
Jeżeli brak jest liczby zatrudnionych osób, to zamiast niej będzie podlegać opracowaniu liczba pracowników (kod 16 13 0).
SEKCJA 3
Poziom szczegółowości
Dane dostarczane będą z określeniem kraju lokalizacji i działalności zagranicznego podmiotu zależnego zgodnie z załącznikiem III. Określenia kraju lokalizacji i działalności będzie łączyć się w następujący sposób:
- poziom 1 podziału geograficznego połączony z poziomem 2 podziału działalności,
- poziom 2- OUT podziału geograficznego połączony z poziomem 1 podziału działalności,
- poziom 3 podziału geograficznego połączony z danymi dotyczącymi jedynie całkowitej działalności.
SEKCJA 4
Pierwszy rok odniesienia i częstotliwość
1. Pierwszym rokiem odniesienia, dla którego opracowuje się roczne statystyki, będzie rok kalendarzowy wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
2. Państwa członkowskie będą dostarczać dane za każdy kolejny rok kalendarzowy.
SEKCJA 5
Przekazywanie wyników
Wyniki będą przekazywane w ciągu 20 miesięcy od końca roku odniesienia.
SEKCJA 6
Sprawozdania i badania pilotażowe
1. Państwa członkowskie będą dostarczać Komisji sprawozdania dotyczące definicji, struktury i dostępności danych statystycznych, które mają być opracowane do celów tego wspólnego modułu.
2. Dla poziomu szczegółowości objętego niniejszym załącznikiem Komisja zapoczątkuje badania pilotażowe, które zostaną przeprowadzone przez władze krajowe w znaczeniu art. 2 rozporządzenia (WE) nr 322/97 zgodnie z art. 5 niniejszego rozporządzenia.
3. Badania pilotażowe będą przeprowadzane w celu oceny znaczenia i możliwości uzyskania danych, z uwzględnieniem korzyści wynikających z dostępności danych w odniesieniu do kosztu zbierania i stopnia obciążenia przedsiębiorstw.
4. Badania pilotażowe będą przeprowadzane dla następujących cech:
Kod | Nazwa |
13 31 0 | Koszty pracownicze |
| Wywóz towarów i usług |
| Przywóz towarów i usług |
| Wewnątrzgrupowy wywóz towarów i usług |
| Wewnątrzgrupowy przywóz towarów i usług |
12 15 0 | Wartość dodana według cen czynników produkcji |
15 11 0 | Inwestycje brutto w dobra materialne |
ZAŁĄCZNIK III
POZIOMY SZCZEGÓŁOWOŚCI INFORMACJI W PODZIALE GEOGRAFICZNYM I W PODZIALE NA DZIAŁALNOŚCI [1]
Poziomy podziału geograficznego | Poziom 1 |
| Poziom 2-OUT (Poziom 1 + 24 państwa) |
V2 | Państwa spoza UE-27 | V2 | Państwa spoza UE-27 |
|
| IS | Islandia |
|
| LI | Liechtenstein |
|
| NO | Norwegia |
CH | Szwajcaria | CH | Szwajcaria |
RU | Federacja Rosyjska | RU | Federacja Rosyjska |
|
| TR | Turcja |
|
| EG | Egipt |
|
| MA | Maroko |
|
| NG | Nigeria |
|
| ZA | Republika Południowej Afryki |
CA | Kanada | CA | Kanada |
US | Stany Zjednoczone Ameryki | US | Stany Zjednoczone |
|
| MX | Meksyk |
|
| AR | Argentyna |
BR | Brazylia | BR | Brazylia |
|
| CL | Chile |
|
| UY | Urugwaj |
|
| VE | Wenezuela |
|
| IL | Izrael |
CN | Chiny | CN | Chiny |
HK | Hongkong | HK | Hongkong |
IN | Indie | IN | Indie |
|
| ID | Indonezja |
JP | Japonia | JP | Japonia |
|
| KR | Korea Południowa |
|
| MY | Malezja |
|
| PH | Filipiny |
|
| SG | Singapur |
|
| TW | Tajwan |
|
| TH | Tajlandia |
|
| AU | Australia |
|
| NZ | Nowa Zelandia |
| |||
Z8 | Państwa spoza UE-27 nieprzypisane | Z8 | Państwa spoza UE-27 nieprzypisane |
C4 | Zagraniczne centra finansowe | C4 | Zagraniczne centra finansowe |
Z7 | Równy udział w kontroli nad OKJI (*) więcej niż jednego państwa członkowskiego | Z7 | Równy udział w kontroli nad OKJI (*) więcej niż jednego państwa członkowskiego |
(*) Ostateczna kontrolująca jednostka instytucjonalna zagranicznego podmiotu zależnego. |
Poziom 2-IN | |
A1 | Świat razem (wszystkie jednostki włącznie z państwem opracowującym) |
Z9 | Reszta świata (z wyłączeniem państwa opracowującego) |
A2 | Kontrolowane przez państwo opracowujące |
| |
V1 | UE-27 (w ramach państw UE-27) z wyłączeniem państwa opracowującego |
BE | Belgia |
BG | Bułgaria |
CZ | Republika Czeska |
DK | Dania |
DE | Niemcy |
EE | Estonia |
IE | Irlandia |
GR | Grecja |
ES | Hiszpania |
FR | Francja |
HR | Chorwacja |
IT | Włochy |
CY | Cypr |
LV | Łotwa |
LT | Litwa |
LU | Luksemburg |
HU | Węgry |
MT | Malta |
NL | Niderlandy |
AT | Austria |
PL | Polska |
PT | Portugalia |
RO | Rumunia |
SI | Słowenia |
SK | Słowacja |
FI | Finlandia |
SE | Szwecja |
UK | Zjednoczone Królestwo |
Z7 | Równy udział w kontroli nad OKJI (*) więcej niż jednego państwa członkowskiego |
| |
V2 | Państwa spoza UE-27 |
AU | Australia |
| |
CA | Kanada |
CH | Szwajcaria |
CN | Chiny |
HK | Hongkong |
IL | Izrael |
IS | Islandia |
JP | Japonia |
LI | Liechtenstein |
NO | Norwegia |
NZ | Nowa Zelandia |
| |
RU | Federacja Rosyjska |
TR | Turcja |
US | Stany Zjednoczone |
| |
C4 | Zagraniczne centra finansowe |
Z8 | Państwa spoza UE-27 nieprzypisane |
|
(*) Ostateczna kontrolująca jednostka instytucjonalna zagranicznego podmiotu zależnego.
Poziom 3 | |||||||
AD | Andora | EE | Estonia (*) | KZ | Kazachstan | QA | Katar |
AE | Zjednoczone Emiraty Arabskie | EG | Egipt | LA | Laotańska Republika Ludowo-Demokratyczna | RO | Rumunia (*) |
AF | Afganistan | ER | Erytrea | LB | Liban | RS | Serbia |
AG | Antigua i Barbuda | ES | Hiszpania (*) | LC | Saint Lucia | RU | Federacja Rosyjska |
AI | Anguilla | ET | Etiopia | LI | Liechtenstein | RW | Rwanda |
AL | Albania | FI | Finlandia (*) | LK | Sri Lanka | SA | Arabia Saudyjska |
AM | Armenia | FJ | Fidżi | LR | Liberia | SB | Wyspy Salomona |
AN | Antyle Holenderskie | FK | Falklandy (Malwiny) | LS | Lesotho | SC | Seszele |
AO | Angola | FM | Sfederowane Stany Mikronezji | LT | Litwa (*) | SD | Sudan |
AQ | Antarktyda | FO | Wyspy Owcze | LU | Luksemburg (*) | SE | Szwecja (*) |
AR | Argentyna | FR | Francja (*) | LV | Łotwa (*) | SG | Singapur |
AS | Samoa Amerykańskie | GA | Gabon | LY | Wielka Arabska Libijska Dżamahirijja Ludowo-Socjalistyczna | SH | Święta Helena |
AT | Austria (*) | GD | Grenada | MA | Maroko | SI | Słowenia (*) |
AU | Australia | GE | Gruzja | MD | Republika Mołdowy | SK | Słowacja (*) |
AW | Aruba | GG | Guernsey | ME | Czarnogóra | SL | Sierra Leone |
AZ | Azerbejdżan | GH | Ghana | MG | Madagaskar | SM | San Marino |
BA | Bośnia i Hercegowina | GI | Gibraltar | MH | Wyspy Marshalla | SN | Senegal |
BB | Barbados | GL | Grenlandia | MK(1) | Była Jugosłowiańska Republika Macedonii | So | Somalia |
BD | Bangladesz | GM | Gambia | ML | Mali | SR | Surinam |
BE | Belgia 0 | GN | Gwinea | MM | Birma | ST | Wyspy Świętego Tomasza i Książęca |
BF | Burkina Faso | GQ | Gwinea Równikowa | MN | Mongolia | SV | Salwador |
BG | Bułgaria (*) | GR | Grecja (*) | MO | Makau | SY | Arabska Republika Syryjska |
BH | Bahrajn | GS | Georgia Południowa i Sandwich Południowy | MP | Mariany Północne | SZ | Suazi |
BI | Burundi | GT | Gwatemala | MR | Mauretania | TC | Turks i Caicos |
BJ | Benin | GU | Guam | MS | Montserrat | TD | Czad |
BM | Bermudy | GW | Gwinea Bissau | MT | Malta 0 | TF | Francuskie Terytoria Południowe |
BN | Państwo Brunei Darussalam | GY | Gujana | MU | Mauritius | TG | Togo |
BO | Boliwia | HK | Hongkong | MV | Malediwy | TH | Tajlandia |
BR | Brazylia | HM | Wyspy Heard i McDonalda | MW | Malawi | TJ | Tadżykistan |
BS | Bahamy | HN | Honduras | MX | Meksyk | TK | Tokelau |
BT | Bhutan | HR | Chorwacja(*) | MY | Malezja | TM | Turkmenistan |
BV | Wyspa Bouveta | HT | Haiti | MZ | Mozambik | TN | Tunezja |
BW | Botswana | HU | Węgry 0 | NA | Namibia | TO | Tonga |
|
(1) Kod tymczasowy nie ma wpływu na ostateczne określenie kraju, które zostanie przyznane po zakończeniu negocjacji obecnie odbywających się na forum Organizacji Narodów Zjednoczonych.
BY | Białoruś | ID | Indonezja | NC | Nowa Kaledonia | TP | Timor Wschodni |
BZ | Belize | IE | Irlandia (*) | NE | Niger | TR | Turcja |
CA | Kanada | IL | Izrael | NF | Norfolk | TT | Trynidad i Tobago |
CC | Wyspy Kokosowe (Keelinga) | IM | Wyspa Man | NG | Nigeria | TV | Tuvalu |
CD | Demokratyczna Republika Konga | IN | Indie | NI | Nikaragua | TW | Tajwan, Prowincja Chińska |
CF | Republika Środkowoafrykańska | 10 | Brytyjskie Terytorium Oceanu Indyjskiego | NL | Niderlandy (*) | TZ | Zjednoczona Republika Tanzanii |
CG | Kongo | IQ | Irak | NO | Norwegia | UA | Ukraina |
CH | Szwajcaria | IR | Islamska Republika Iranu | NP | Nepal | UG | Uganda |
CI | Wybrzeże Kości Słoniowej | IS | Islandia | NR | Nauru | UK | Zjednoczone Królestwo (*) |
CK | Wyspy Cooka | IT | Włochy 0 | NU | Niue | UM | Powiernicze Wyspy Pacyfiku Stanów Zjednoczonych |
CL | Chile | JE | Jersey | NZ | Nowa Zelandia | US | Stany Zjednoczone |
CM | Kamerun | JM | Jamajka | OM | Oman | UY | Urugwaj |
CN | Chiny | JO | Jordania | PA | Panama | UZ | Uzbekistan |
CO | Kolumbia | JP | Japonia | PE | Peru | VA | Stolica Apostolska (Państwo Watykańskie) |
CR | Kostaryka | KE | Kenia | PF | Polinezja Francuska | VC | Saint Vincent i Grenadyny |
CU | Kuba | KG | Kirgistan | PG | Papua-Nowa Gwinea | VE | Wenezuela |
Cv | Republika Zielonego Przylądka | KH | Kambodża | PH | Filipiny | VG | Brytyjskie Wyspy Dziewicze |
CX | Wyspa Bożego Narodzenia | KI | Kiribati | PK | Pakistan | VI | Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych |
CY | Cypr 0 | KM | Komory | PL | Polska 0 | VN | Wietnam |
CZ | Republika Czeska (*) | Saint Kitts i Nevis | PN | Pitcairn | nu | Vanuatu | |
DE | Niemcy (*) | Koreańska Republika PS Ludowo-Demokratyczna (Korea Północna) | Okupowane Terytorium Palestyny | WF | Wallis i Futuna | ||
DJ | Dżibuti | KR | Republika Korei (Korea Południowa) | PT | Portugalia (*) | WS | Samoa |
DK | Dania (*) | Kuwejt | PW | Palau | YE | Jemen | |
DM | Dominika | KY | Kajmany | PY | Paragwaj |
|
|
DO | Republika Dominikańska |
|
|
|
| ZA | Republika Południowej Afryki |
DZ | Algieria |
|
|
|
| ZM | Zambia |
EC | Ekwador | Z8 | Państwa spoza UE-27 nieprzypisane |
|
| ZW | Zimbabwe |
A2 | Kontrolowane przez państwo opracowujące | Z7 | Równy udział w kontroli nad OKJI (**) więcej niż jednego państwa członkowskiego |
|
|
|
|
|
(*) Tylko dla wewnętrznego.
(**) Ostateczna kontrolująca jednostka instytucjonalna zagranicznego podmiotu zależnego.
Poziomy 1 i 2 podziału działalności dla zewnętrznych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych
Poziom 1 | Poziom 2 | NACE Rev. 2 |
DZIAŁALNOŚĆ RAZEM | DZIAŁALNOŚĆ RAZEM | sekcja B do S (z wyłączeniem O) |
GÓRNICTWO I KOPALNICTWO | GÓRNICTWO I WYDOBYWANIE | sekcja B |
Górnictwo ropy naftowej i gazu ziemnego oraz działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobywanie | dział 06, 09 | |
PRZETWÓRSTWO PRZEMYSŁOWE | PRZETWÓRSTWO PRZEMYSŁOWE | sekcja C |
Artykuły spożywcz, napoje i wyroby tytoniowe | dział 10, 11, 12 | |
RAZEM wyroby tekstyle i wyroby z drewna | dział 13, 14, 16, 17, 18 | |
Produkcja wyrobów tekstylnych i odzieży | dział 13, 14 | |
Drewno, papier, poligrafia i reprodukcja | dział 16, 17, 18 | |
Produkty rafinacji ropy naftowej, chemikalia, wyroby farmaceutyczne, wyroby z gumy i tworzyw sztucznych | RAZEM produkty rafinacji ropy naftowej, chemikalia, wyroby farmaceutyczne, wyroby z gumy i tworzyw sztucznych | dział 19, 20, 21, 22 |
Koks i produkty rafinacji ropy naftowej | dział 19 | |
Chemikalia i wyroby chemiczne | dział 20 | |
Wyroby z gumy i tworzyw sztucznych | dział 22 | |
RAZEM wyroby z metali oraz maszyny i urządzenia | dział 24, 25, 26, 28 | |
Metale oraz metalowe wyroby gotowe | dział 24, 25 | |
Komputery, wyroby elektroniczne i optyczne | Komputery, wyroby elektroniczne i optyczne | dział 26 |
Maszyny i urządzenia, gdzie indziej nies klasyfikowane | dział 28 | |
Pojazdy i pozostały sprzęt transportowy | RAZEM pojazdy i pozostały sprzęt transportowy | dział 29, 30 |
Pojazdy samochodowe, przyczepy i naczepy | dział 29 | |
Pozostały sprzęt transportowy | dział 30 | |
RAZEM inne sektory związane z produkcją | dział 15, 23, 27, 31, 32, 33 | |
WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ, PARĘ WODNĄ I POWIETRZE DO UKŁADÓW KLIMATYZACYJNYCH | WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ, PARĘ WODNĄ I POWIETRZE DO UKŁADÓW KLIMATYZACYJNYCH | sekcja D |
DOSTAWA WODY; GOSPODAROWANIE ŚCIEKAMI I ODPADAMI ORAZ DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z REKULTYWACJĄ | DOSTAWA WODY; GOSPODAROWANIE ŚCIEKAMI I ODPADAMI ORAZ DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z REKULTYWACJĄ | sekcja E |
Pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody | dział 36 | |
Gospodarowanie ściekami i odpadami, oraz działalność związana z rekultywacją; | dział 37, 38, 39 | |
BUDOWNICTWO | BUDOWNICTWO | sekcja F |
RAZEM USŁUGI | RAZEM USŁUGI | sekcja G, H, I, J, K, L, M, N, P, Q, R, S |
Poziom 1 | Poziom 2 | NACE Rev. 2 |
HANDEL HURTOWY I DETALICZNY; NAPRAWA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I MOTOCYKLI | HANDEL HURTOWY I DETALICZNY; NAPRAWA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I MOTOCYKLI | sekcja G |
Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi i motocyklami; naprawa pojazdów samochodowych i motocykli | dział 45 | |
Handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi i motocyklami | dział 46 | |
Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi i motocyklami | dział 47 | |
TRANSPORT I GOSPODARKA MAGAZYNOWA | TRANSPORT I GOSPODARKA MAGAZYNOWA | sekcja H |
RAZEM Transport i gospodarka magazynowa | dział 49, 50, 51, 52 | |
Transport lądowy oraz transport rurociągowy | dział 49 | |
Transport wodny | dział 50 | |
Transport lotniczy | dział 51 | |
Magazynowanie i działalność usługowa wspomagająca transport | dział 52 | |
Działalność pocztowa i kurierska | dział 53 | |
DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z ZAKWATEROWANIEM I USŁUGAMI GASTRONOMICZNYM | DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z ZAKWATEROWANIEM I USŁUGAMI GASTRONOMICZNYM | sekcja I |
INFORMACJA I KOMUNIKACJA | INFORMACJA I KOMUNIKACJA | sekcja J |
Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych, pozostała działalność rozrywkowa | dział 59, 60 | |
Telekomunikacja | dział 61 | |
Pozostałe działania związane z informowaniem i komunikacją | dział 58, 62, 63 | |
DZIAŁALNOŚC FINANSOWA I UBEZPIECZENIOWA | DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA I UBEZPIECZENIOWA | sekcja K |
Finansowa działalność usługowa, z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszy emerytalnych | dział 64 | |
- Działalność holdingów finansowych | grupa 64.2 | |
Ubezpieczenia, reasekuracja oraz fundusze emerytalne, z wyłączeniem obowiązkowego ubezpieczenia społecznego | dział 65 | |
Pozostała działalność finansowa | dział 66 | |
DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z OBSŁUGĄ RYNKU NIERUCHOMOŚCI | sekcja L | |
DZIAŁALNOŚĆ PROFESJONALNA, NAUKOWA I TECHNICZNA | DZIAŁALNOŚĆ PROFESJONALNA, NAUKOWA I TECHNICZNA | sekcja M |
Działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa i doradztwo podatkowe | dział 69 | |
- Działalność prawnicza | grupa 69.1 | |
- Działalność rachunkowo-księgowa; doradztwo podatkowe | grupa 69.2 |
Poziom 1 | Poziom 2 | NACE Rev. 2 |
| Działalność firm centralnych (head offices); doradztwo związane z zarządzaniem | dział 70 |
- Działalność firm centralnych (head offices) | grupa 70.1 | |
- Doradztwo związane z zarządzaniem | grupa 70.2 | |
Działalność w zakresie architektury i inżynierii; badania i analizy techniczne | dział 71 | |
Badania naukowe i prace rozwojowe | Badania naukowe i prace rozwojowe | dział 72 |
Reklama, badanie rynku i opinii publicznej | dział 73 | |
- Reklama | grupa 73.1 | |
- Badania rynku i opinii publicznej | grupa 73.2 | |
Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna; działalność weterynaryjna | dział 74, 75 | |
DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE USŁUG ADMINISTROWANIA I DZIAŁALNOŚĆ WSPIERAJĄCA | sekcja N | |
Wynajem i dzierżawa | dział 77 | |
Pozostała działalność w zakresie usług administrowania i działalność wspierająca | dział 78, 79, 80, 81, 82 | |
EDUKACJA | sekcja P | |
OPIEKA ZDROWOTNA I POMOC SPOŁECZNA | sekcja Q | |
DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, ROZRYWKĄ I REKREACJĄ | DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, ROZRYWKĄ I REKREACJĄ | sekcja R |
Działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką | dział 90 | |
Działalność bibliotek, archiwów, muzeów oraz pozostała działalność związana z kulturą | dział 91 | |
Działalność związana ze sportem i pozostała działalność rekreacyjna; działalność związana z grami losowymi i zakładami wzajemnymi | dział 92, 93 | |
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA | sekcja S | |
Działalność organizacji członkowskich | dział 94 | |
Naprawa komputerów artykułów użytku osobistego i domowego, pozostała działalność usługowa indywidualna | dział 95, 96 | |
Nieprzydzielony |
|
Poziom 3 podziału działalności dla wewnętrznych statystyk dotyczących zagranicznych podmiotów zależnych
Poziom 3 (NACE Rev. 2) | |
Artykuł | Wymagany poziom szczegółowości |
Gospodarka przedsiębiorstw | Sekcje od B do N, z wyłączeniem K |
GÓRNICTWO I WYDOBYWANIE | Sekcja B |
PRZETWÓRSTWO PRZEMYSŁOWE | Sekcja C |
Wszystkie działy od 10 do 33 | |
WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ, PARĘ WODNĄ I POWIETRZE DO UKŁADÓW KLIMATYZACYJNYCH | Sekcja D |
Dział 35 | |
DOSTAWA WODY; GOSPODAROWANIE ŚCIEKAMI I ODPADAMI ORAZ DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z REKULTYWACJĄ | Sekcja E |
Wszystkie działy od 36 do 39 | |
BUDOWNICTWO | Sekcja F |
Wszystkie działy od 41 do 43 | |
Wszystkie grupy 41.1 i 41.2, 42.1 do 42.9, 43.1 do 43.9 | |
HANDEL HURTOWY I DETALICZNY; NAPRAWA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I MOTOCYKLI | Sekcja G |
Wszystkie działy od 45 do 47 | |
Wszystkie grupy 45.1 i 45.2, 46.1 do 46.9, 47.1 do 47.9 | |
TRANSPORT I GOSPODARKA MAGAZYNOWA | Sekcja H |
Wszystkie działy od 49 do 53 | |
Grupy 49.1 do 49.5 | |
DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z ZAKWATEROWANIEM I USŁUGAMI GASTRONOMICZNYMI | Sekcja I |
Wszystkie działy od 55 do 56 | |
Wszystkie grupy 55.1 do 55.9, 56.1 do 56.3 | |
INFORMACJA I KOMUNIKACJA | Sekcja J |
Wszystkie działy od 58 do 63 | |
Grupa 58.1, 58.2, 63.1, 63.9 | |
DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA I UBEZPIECZENIOWA | Sekcja K |
Wszystkie działy od 64 do 66 | |
DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z OBSŁUGĄ RYNKU NIERUCHOMOŚCI | Sekcja L |
Dział 68 | |
DZIAŁALNOŚĆ PROFESJONALNA, NAUKOWA I TECHNICZNA | Sekcja M |
Wszystkie działy od 69 do 75 | |
DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE USŁUG ADMINISTROWANIA I DZIAŁALNOŚĆ WSPIERAJĄCA | Sekcja N |
Wszystkie działy od 77 do 82 | |
Grupy 77.1 do 77.4 |
[1] Załącznik III w brzmieniu ustalonym przez art. 1 ust. 1 lit. i) rozporządzenia Rady (UE) nr 517/2013 z dnia 13 maja 2013 r. dostosowującego niektóre rozporządzenia i decyzje w takich dziedzinach, jak swobodny przepływ towarów, swobodny przepływ osób, prawo spółek, polityka konkurencji, rolnictwo, bezpieczeństwo żywności, polityka weterynaryjna i fitosanitarna, polityka transportowa, energia, podatki, statystyka, sieci transeuropejskie, wymiar sprawiedliwości i prawa podstawowe, sprawiedliwość, wolność i bezpieczeństwo, środowisko, unia celna, stosunki zewnętrzne, polityka zagraniczna, bezpieczeństwa i obrony oraz instytucje w tej dziedzinie, w związku z przystąpieniem Republiki Chorwacji (Dz.Urz.UE L 158 z 10.06.2013, str. 1). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2013 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00