Artykuł
prezentacja
PKO Ubezpieczenia dopełnia ofertę nowoczesnych ubezpieczeń
Do PKO Moto i PKO Dom dołącza właśnie trzeci ważny produkt – nowe ubezpieczenie na życie i zdrowie. Ubezpieczenie PKO Życie dopełnia ofertę kluczowych produktów dla klienta indywidualnego – mówi Tomasz Mańko, wiceprezes PKO Ubezpieczenia
PKO Ubezpieczenia zadebiutowało na rynku z nowym produktem. Dlaczego właśnie teraz?
Decyzja o wejściu w obszar ubezpieczeń samodzielnych zapadła w Grupie PKO Banku Polskiego cztery lata temu. Realizację planu rozpoczęliśmy od wprowadzenia ubezpieczeń mieszkaniowych. Sprzedaż PKO Dom uruchomiliśmy w 2021 r. Przed rokiem do oferty dołączyły ubezpieczenia komunikacyjne, a w tym roku ubezpieczenia na życie i zdrowie. Można więc powiedzieć, że konsekwentnie realizujemy założone cele, czemu sprzyja na pewno dobry klimat na ubezpieczenia w Polsce. Rynek polis na życie i zdrowie stale się rozwija, zwłaszcza segmenty ubezpieczeń na życie (grupa I) czy wypadkowych i chorobowych. W ciągu ostatnich kilku lat segmenty te wzrosły o 30 proc. Dodatkowo nasz debiut zbiegł się w czasie z Rekomendacją U, która wchodzi w życie 1 lipca. Reguluje ona obowiązki banków w zakresie oferowania produktów ubezpieczeniowych w ramach bancassurance. Rzekłbym więc, że każdy życzyłby sobie tego, by taki scenariusz pisało dla niego życie. Przygotowaliśmy bowiem ofertę dla klientów banku zainteresowanych ubezpieczeniem, ale będziemy też ją proponowali wszystkim kredytobiorcom i pożyczkobiorcom, odpowiadając w ten sposób w pełni na nowe wymogi Rekomendacji U. Z nowym produktem idealnie wstrzeliliśmy się w czas, co jest ważne z punktu widzenia jego sprzedaży.