Artykuł
oświata
Nauczyciele też chcą zmian, ale...
Najpierw odchudzenie podstawy programowej, a potem redukcja zadań do wykonania przez ucznia w czasie wolnym od zajęć – postulują w ankiecie przeprowadzonej dla DGP
Ponad 42 proc. pytanych nauczycieli średnio ocenia istniejące zasady zadawania prac domowych. Źle lub bardzo źle – przeszło 20 proc. Dobrze – 31,5 proc. Entuzjastów tego rozwiązania w aktualnej postaci jest zaledwie 5,5 proc. – wynika z ankiety przygotowanej przez Ogólnopolskie Forum Oświatowe Nauczycieli i Dyrektorów na prośbę DGP.
Dziś prace domowe nie są w Polsce ani prawnie zakazane, ani nakazane. Funkcjonują na podstawie m.in. przepisów prawa oświatowego. Czyli art. 44 b, który mówi o ocenianiu osiągnięć edukacyjnych, oraz art. 98. Ten drugi precyzuje, że szczegółowe warunki oceniania regulują szkolne statuty. I w nich jest właśnie mowa o pracach domowych.