Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-10-07

administracja

e-Doręczenia bardziej elastyczne

W 2025 r. to urząd zdecyduje, czy ma możliwości organizacyjne do przesyłania korespondencji na adres do doręczeń elektronicznych – proponuje Ministerstwo Cyfryzacji w najnowszej wersji przepisów

 

Chodzi o okres przejściowy, który ma trwać przez cały przyszły rok (po raz pierwszy zapowiedział go wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka w wywiadzie dla DGP „e-Doręczenia bez zmiany ustawy spowodowałyby chaos”, DGP nr 53/2024). Przypomnijmy, że chociaż doręczenia elektroniczne ruszą 1 stycznia 2025 r., a urzędy będą musiały mieć adres do doręczeń elektronicznych (ADE), to w pełni elektroniczna komunikacja ma zostać wdrożona w 2026 r. Wcześniej resort cyfryzacji planował roczną taryfę ulgową dla urzędów tylko w przypadku przesyłek masowych – np. tych dotyczących podatków. Teraz ma to dotyczyć wszelkiej korespondencji.

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00