Artykuł
transport
Koleją będziemy jeździć dwa razy częściej niż teraz
Zmieniły się założenia dla podziemnego dworca w Baranowie. Zamiast sześciu peronów powstaną cztery, przy których znajdzie się osiem torów
Linia igrek o długości 480 km ma powstać w ciągu 11 lat. Pod koniec 2025 r. dowiemy się, które odcinki szprych spośród planowanych 1500 km trafią do realizacji
Wiceministrowie infrastruktury Maciej Lasek i Piotr Malepszak oraz przedstawiciele spółek Centralny Port Komunikacyjny i PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawili wczoraj najważniejsze plany kolejowe na najbliższe lata. Te dwa ostatnie podmioty będą teraz ściśle współpracować, co do tej pory nie było oczywiste. CPK i PKP PLK często szły osobnymi drogami, czego ekstremalnym przykładem było złożenie przez przedstawicieli tej pierwszej spółki zawiadomienia do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez tę drugą. Chodziło o to, że PKP PLK bez konsultacji z CPK chciały modernizować linię z Katowic do Jastrzębia Zdroju. Spółka budująca port w Baranowie planowała tam całkiem nową linię.