reklama
UE zakazuje ekościemy
Producenci, którzy chcą się wyróżnić na rynku jako przyjaźni środowisku naturalnemu, będą musieli udowodnić biodegradowalność albo zeroemisyjność swoich towarów. Za omijanie tych zasad będą groziły surowe kary
W środę Parlament Europejski uchwalił dyrektywę w zakresie wzmocnienia pozycji konsumentów w obszarze zielonej transformacji przez lepszą ochronę przed nieuczciwymi praktykami. Nowe regulacje zakazują posługiwania się przez producentów nieprawdziwymi informacjami na temat właściwości produktu albo opakowania, w którym go umieszczono.
Koniec z frazesami
W praktyce chodzi o popularne formuły, takie jak ,,eko”, ,,bio degradowalny” albo ,,przyjazny dla środowiska”. Nie będzie można także powoływać się na zlecone przez siebie samego, nierzetelne badania, imitujące wytwór niezależnych naukowców oraz stosować skomplikowanej terminologii fachowej, która wprowadza konsumenta w błąd. Za niedopuszczalne uznano również wiązanie zeroemisyjności z rzekomym zrównoważaniem szkód wyrządzonych środowisku przez produkcję za pomocą nasadzeń drzew i lasów. Zgodnie z nowym prawem towar zeroemisyjny to taki, przy którego produkcji nie wyemitowano do atmosfery szkodliwych substancji.