Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-06-10

Jakie cechy musi mieć know-how, aby było można je amortyzować podatkowo

W ramach reorganizacji grupy kapitałowej Y spółka z o.o. wydzieliła zorganizowaną część przedsiębiorstwa w postaci punktu sprzedaży detalicznej (PSD), a następnie sprzedała go powiązanej spółce X (sp. o.o.). Od dnia transakcji Spółka Y prowadzi sprzedaż tylko ze starego magazynu i tylko do klientów hurtowych. Transakcja sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa objęła wszystkie składniki majątkowe i niemajątkowe związane z działalnością PSD, w szczególności know-how (tajemnice przedsiębiorstwa). Obejmuje ono wypracowane przez sprzedawcę i stanowiące tajemnice jego przedsiębiorstwa informacje i doświadczenia w zakresie:

wykazu klientów i zgromadzonych przez zbywcę informacji, m.in. o obrotach z tymi klientami, asortymencie towarów, stosowanych wobec tych klientów rabatach i opustach, terminach płatności;

spisanych w formie instrukcji zasad obsługi klienta i załatwiania reklamacji, wypracowanych przez lata działalności zbywcy;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00