Artykuł
sądownictwo
Prawnicy chcą lepszych e-doręczeń
Automatyczne odbieranie wiadomości, brak możliwości podłączenia nowych skrzynek do systemów kancelaryjnych, obowiązek posiadania dwóch adresów – m.in. te zastrzeżenia adwokatów i radców prawnych przyczyniły się do przesunięcia wdrożenia systemu e-Doręczeń
Przypomnijmy, w ubiegłym tygodniu Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło, że wyznaczony na 10 grudnia br. termin wdrożenia systemu doręczeń elektronicznych m.in. przez administrację publiczną i osoby wykonujące określone zawody zaufania publicznego zostanie przesunięty. Jak zakomunikował resort, decyzja zapadła „po konsultacjach z podmiotami zobowiązanymi i na ich prośbę”.
O przesunięcie terminu apelowały m.in. związki samorządów terytorialnych i dostawcy usług elektronicznych, niezbędnych, aby dało się korzystać z e-doręczeń, ale też Krajowa Izba Radców Prawnych oraz Naczelna Rada Adwokacka.