Podmioty prywatne i publiczne będą miały więcej czasu na wdrożenie e-doręczeń
Do polskiego systemu prawnego zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach, ustalone wcześniej na 1 lipca 2021 r., zostało przesunięte. Ustawa o doręczeniach elektronicznych została znowelizowana i wejdzie w życie dopiero 5 października 2021 r. Przesunięciu uległy także liczne terminy zobowiązujące poszczególne grupy podmiotów do stosowania e-doręczeń w obrocie prawnym i gospodarczym. Na wprowadzenie nowych rozwiązań przewidziano długi okres przejściowy, który - po nowelizacji przepisów - będzie trwał aż do 2029 r.
Ustawa z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320 ze zm.) wprowadza doręczenia elektroniczne jako podstawową formę wymiany pism z organami administracji publicznej oraz między niepublicznymi uczestnikami obrotu gospodarczego. Dzięki nowym przepisom korespondencja ma być nadawana i odbierana przez podmioty publiczne co do zasady w postaci elektronicznej. Odebranie doręczenia elektronicznego będzie wywoływało taki sam skutek jak odebranie tradycyjnego listu poleconego za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Wprowadzenie doręczeń elektronicznych będzie miało zastosowanie do większości postępowań administracyjnych oraz sądowych.