W świecie fake newsów i clickbaitów
Walka z dezinformacją w czasach nowych mediów i powszechnego dostępu do internetu nie musi być walką z wiatrakami. Aby okazała się skuteczna, potrzebne są jednak zarówno odpowiednie regulacje, jak i edukacja cyfrowa społeczeństwa, a po stronie biznesu – wiarygodna polityka informacyjna
Najcenniejsza waluta współczesnego świata: odporna na inflację, kryzysy i globalne turbulencje – to informacja. Daje władzę, wpływ, zmienia bieg historii ludzi, państw i kontynentów. Jest podstawą podejmowania każdej decyzji. Niektórzy, żeby osiągnąć cel, wybierają drogę na skróty: dezinformację. Oblicza dezinformacji, jej konsekwencje oraz metody jej zwalczania były tematem debaty „W świecie fake newsów i click-baitów. Informacja w polityce państwa i biznesie” podczas Europejskiego Forum Nowych Idei 2023 w Sopocie.
Mariaż teorii spiskowych
O tym, w jaki sposób dezinformacja może oddziaływać na biznes, mówił podczas debaty Witold Drożdż, członek zarządu ds. strategii i spraw korporacyjnych w