Artykuł
edukacja
Koncern od whisky oduczy picia?
Ministerstwo Edukacji ma plan, jak przeciwdziałać sięganiu po procenty wśród uczniów. Zastrzeżenia budzi jednak to, kto za nim stoi
Z badań CBOS wynika, że alkohol to najbardziej rozpowszechniona substancja psychoaktywna wśród uczniów, po którą sięgano częściej niż po papierosy czy narkotyki
Jak pokazują wyniki ESPAD (Europejski Program Badań Ankietowych w Szkołach), na które powołuje się MEiN, gdy tłumaczy zasadność profilaktyki, 80 proc. 15–16-letnich uczniów oraz 92,8 proc. w wieku 17–18 lat przynajmniej raz w życiu piło alkohol. Celem inicjatywy „Smashed” jest, jak słyszymy, wychowywanie i podpowiadanie młodym ludziom właściwych wyborów. Resort objął nad nią patronat. Wątpliwości ekspertów budzi jednak to, że partnerem jest w nim firma Diageo, międzynarodowy koncern alkoholowy.