Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
Indeks tematyczny: unieważnienie postępowania
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 21 grudnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1555/09

       Interes publiczny, do którego odwołuje się art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, związany jest z interesem określonej grupy społecznej, pracowniczej, która może funkcjonować w normalnych standardowych warunkach również dzięki realizacji, czy też poprzez realizację określonych dostaw, czy usług albo też robót budowlanych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 1 października 2009 r., sygn. KIO/UZP 1180/09

      1) Nie można przypisać istnienia interesu prawnego, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy Pzp podmiotowi, który nie jest uczestnikiem postępowania i dąży wyłącznie do unieważnienia postępowania. Dla zaistnienia przesłanki interesu prawnego należy wykazać doznanie lub możliwość doznania uszczerbku prawnego w uzyskaniu zamówienia publicznego w konkretnym postępowaniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 września 2009 r., sygn. KIO/UZP 1159/09

      1) Prawo zamówień publicznych przewiduje zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez wybór oferty najkorzystniejszej albo poprzez jego unieważnienie. 2) Istnienie po stronie zamawiającego przekonania o wystąpieniu okoliczności, które w jego ocenie uzasadniają unieważnienie postępowania, nie stanowi powodu dla zaniechania zakończenia postępowania.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 268/09, KIO/UZP 270/09

      Metodologia i organizacja pracy nie może stanowić podstawy do oceny zdolności wykonawców do wykonania przedmiotu zamówienia. Zdolność taką zamawiający może oceniać na podstawie warunków podmiotowych wskazując wymagane doświadczenie, czy też potencjał osobowy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 września 2009 r., sygn. KIO/UZP 1087/09

      Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Na Zamawiającym ciąży bezwzględny obowiązek zawiadomienia wykonawców, którzy złożyli oferty o kluczowych czynnościach podjętych podczas oceny ofert, w tym o wyborze najkorzystniejszej oferty.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 września 2009 r., sygn. KIO/UZP 1102/09

      Usługi konsultacyjne nie są żadnym zamówieniem dodatkowym, ani uzupełniającym, w rozumieniu przepisów Prawa zamówień publicznych, lecz stanowią część przedmiotu zamówienia.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 414/09, KIO/UZP 421/09

      Zamawiający nie ma podstaw, aby odrzucić ofertę jako niezgodną z treścią specyfikacji, nie ma również podstaw do tego, aby przyjąć, iż oferta jest zgodna z treścią specyfikacji przed wyjaśnieniem sprzeczności w treści oferty.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 402/09

      Bezwzględność obowiązywania przepisów ustawy nie można odnieść do stosunków pomiędzy zamawiającym a gwarantem, mających charakter stosunków cywilnoprawnych regulowanych na zasadach ogólnych materii prawa cywilnego, a nie przepisów szczególnych jakimi są przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 333/09

      Przesłanka unieważnienia postępowania pomieszczona w art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp składa się z koniunkcji dwóch okoliczności, których łączne wystąpienie warunkuje zastosowanie przepisu. Po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania) - w odróżnieniu od wady, którą można przypisać umowie.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 292/09

      Zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli w toku jego prowadzenia wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 497/09

      Na Zamawiający ciąży obowiązek starannego przeanalizowania i udowodnienia czy sytuacja będąca powodem unieważnienia postępowania spełnia przesłanki unieważnienia postępowania. Ocena czy w konkretnej sprawie zachodzi określona w art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 496/09

      Specyfikację istotnych warunków zamówienia można tylko zmienić przed upływem terminu składania ofert.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 sierpnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 980/09

      Opis przedmiotu zamówienia jest jednym z najistotniejszych elementów przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający winien opisać przedmiot zamówienia, w taki sposób aby wykonawcy nie mieli wątpliwości, jaki produkt oraz na jakich warunkach mogą zaoferować, aby spełniał on wymagania siwz.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 sierpnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1002/09

      Dokonanie czynności unieważnienia postępowania z powodu braku ważnych ofert jednocześnie z odrzuceniem ofert złożonych w postępowaniu jest dopuszczalne i uprawnione. Powyższe służy przyśpieszeniu postępowania poprzez koncentrację czynności zamawiającego oraz nie powoduje żadnych negatywnych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 lipca 2009 r., sygn. KIO/UZP 911/09

      1) Nie można przypisać istnienia interesu prawnego, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy Odwołującemu, który dąży wyłącznie do unieważnienia postępowania. Zgodnie z brzmieniem art. 179 ust. 1 ustawy dla zaistnienia przesłanki interesu prawnego należy wykazać doznanie lub możliwość doznania uszczerbku prawnego w uzyskaniu zamówienia publicznego w konkretnym postępowaniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 244/09

      Unieważnienie postępowania na skutek zmniejszenia wysokości posiadanych środków jest dopuszczalne wówczas gdy „uszczuplenie tych środków” wynika z okoliczności nieprzewidzianych i niezależnych od Zamawiającego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 sierpnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 927/09

      Dokonywanie oceny ofert na podstawie kryteriów nie określonych w siwz jest przesłanką do unieważnienia przez Zamawiającego postępowania, jeżeli naruszenie przepisów ustawy ma wpływ na wynik postępowania i skutkuje wyborem najkorzystniejszej oferty z rażącym naruszeniem przepisów ustawy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 sierpnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 922/09

      W przypadku gdy co najmniej jedna z ofert spełnia wymagania zamawiającego i nie podlega odrzuceniu, to nie można unieważnić postępowania o udzielenia zamówienia publicznego powołując się na unormowanie art. 93 ust. 1 Pzp.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 lutego 2009 r., sygn. KIO/UZP 176/09

      1) Zadaniem gminy jest nie tylko zaspokajanie potrzeb mieszkańców w zakresie dostępu do edukacji(.), ale także kultury i kultury fizycznej (.). Przy realizacji tych zadań należy uwzględniać czynnik ekonomiczny, nie może jednak takie działanie naruszać bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, w tym interesów wykonawcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 281/09

      1) Zgodnie z art.86 ust.3 ustawy bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Powyższy zapis ustawowy gwarantuje wykonawcom uzyskanie zamówienia, w przypadku złożenia ofert na poziomie kwoty podanej przez zamawiającego przed otwarciem ofert.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 243/09, KIO/UZP 247/09

      1) Art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp bezwzględnie wymaga, aby czynność unieważnienia postępowania była poprzedzona wyborem najkorzystniejszej oferty, tym samym po wcześniejszym dokonaniu czynności badania i oceny ofert.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 kwiatnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 360/09

      Zgodnie z dyspozycją art. 90 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający oceniając wyjaśnienia zobowiązany jest brać pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu oraz wpływ pomocy publicznej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 lipca 2009 r., sygn. KIO/UZP 839/09

      1) Przepis art. 97 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp (.) może mieć zastosowanie jeśli postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy o zamówienie publiczne. Przy czym pomiędzy wadliwością postępowania a nieważnością umowy musi istnieć adekwatny związek przyczynowo - skutkowy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 366/09

      Kwota ogłoszona bezpośrednio przed otwarciem ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp może być wartością inną niż kwota, jaką Zamawiający może przeznaczyć na finansowanie zamówienia, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 czerwca 2009 r., sygn. KIO/UZP 730/09

      Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji odnośnie nie wyartykułowanych w SIWZ zapisów.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00