Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 6 czerwca 2008 r., sygn. V Ca 1040/08
Decydującą dla ustalenia interesu prawnego jest kwestia możliwości uzyskania danego, konkretnego zamówienia.
Decydującą dla ustalenia interesu prawnego jest kwestia możliwości uzyskania danego, konkretnego zamówienia.
Wykonawca akceptując orzeczenie dyskredytujące jego ofertę utracił możliwość ubiegania się o uzyskanie zamówienia, a tym samym utracił interes prawny do korzystania ze środków ochrony prawnej.
Sprzedaż poniżej kosztów własnych nie wystarcza jeszcze do zakwalifikowania danego zachowania jako czynu nieuczciwej konkurencji. Konieczne jest ponadto wykazanie, iż do transakcji doszło w celu eliminacji innych przedsiębiorców.
Podmioty korzystające ze środków ochrony prawnej, przewidzianych w dziale VI ustawy Pzp muszą legitymować się interesem prawnym na każdym etapie korzystania z tych środków, a zatem zarówno na etapie protestu, odwołania, jak i ewentualnie skargi.
Nie można zgodzić się ze stanowiskiem, że treść oferty odwołującego w części odnoszącej się do sposobu realizacji zamówienia, poprzez wskazanie osoby, która będzie uczestniczyć w procesie realizacji zamówienia i którą wskazał odwołujący stosując się do wyjaśnień zamawiającego, jest sprzeczna z treścią siwz i podlega odrzuceniu na podstawie art.
Skoro dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzają uprawnienie do wniesienia odwołania, to brak jest podstaw do odrzucenia odwołania wyłącznie z tego powodu, że dokumenty z których uprawnienie to wynika, nie zostały dołączone do odwołania w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
Zgodnie z treścią art. 191 ust. 3 ustawy Pzp powołanie się Odwołującego przed Krajową Izbą Odwoławczą na zarzut, który nie był zawarty w proteście powoduje brak możliwości orzekania przez Krajową Izbę Odwoławczą co do tego zarzutu, co może skutkować brakiem interesu prawnego w rozumieniu art.
Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.Wykładnia art.
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć kserokopie certyfikatów dotyczących oferowanego wyrobu, a nie jakiegokolwiek wyrobu.Zamawiający powinien wezwać wykonawcę, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, do uzupełnienia dokumentu (certyfikatu zgodności) potwierdzającego, iż oferowany wyrób jest zgodny z próbami typu zawartymi w certyfikacie.
Punktem wyjścia dla oceny oferty jest cena całkowita zamówienia, a nie poszczególne jej składniki.
Dla skutecznego złożenia oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o uzyskanie zamówienia, ustawa prawo zamówień publiczny nie przewiduje, żadnych dodatkowych formalności, oprócz konieczności ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art.
Przy ocenie interesu prawnego - ocenianego potencjalnie, tzn. jako możliwość, ewentualność udzielenia zamówienia w przyszłości konkretnemu wykonawcy - drugorzędne znaczenie ma okoliczność, że tylko cena oferty Przystępującego mieści się w kwocie, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć
Zarówno dla zamawiającego, jak i wykonawców ustawa Prawo zamówień publicznych jest prawem obowiązującym, co przesądzą o tym, że wykonawca winien złożyć gwarancję ubezpieczeniową, przewidującą prawo zatrzymania wadium we wszystkich ustawowo przewidzianych sytuacjach, zaś zamawiający winien wykluczyć wykonawcę, jeżeli choćby jeden z przypadków został w treści gwarancji pominięty.
Ograniczanie kręgu wykonawców zamówienia publicznego wyłącznie do producentów, uznawane jest za praktykę ograniczającą uczciwą konkurencję. Już z samej definicji dostaw, wprowadzonej ustawą Prawo zamówień publicznych w art.
Istnienie interesu prawnego sprowadzało się do wykazania, że Odwołujący ma możliwość uzyskania zamówienia publicznego w prowadzonym aktualnie postępowaniu, nie zaś w przyszłym, wszczętym na skutek unieważnienia aktualnie prowadzonego postępowania.
Mając na uwadze ogólną regułę szybkości i sprawności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wymóg jednoczesności przekazania kopii odwołania do zamawiającego, ma na celu umożliwienie zamawiającemu uzyskanie informacji o zakończeniu czynności bądź kontynuowaniu czynności w postępowaniu prowadzonym na skutek wniesionego protestu, a w konsekwencji np.