Nierzetelne firmy nie znikną z przetargów
Certyfikacja nie będzie uniwersalnym remedium na poprawę kondycji rynku zamówień publicznych
Certyfikacja nie będzie uniwersalnym remedium na poprawę kondycji rynku zamówień publicznych
Niepodleganie opodatkowaniu czynności przekazania środków pieniężnych z tytułu sprzedaży „białych certyfikatów” przez Zleceniobiorców na Państwa rzecz i w konsekwencji nieuznania przekazanych Miastu kwot z tego tytułu za podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług; obowiązek dokonania korekty „in minus” faktur wystawionych przez Miasto, dokumentujących sprzedaż tzw. „białych certyfikatów”;
Idea certyfikacji firm startujących w przetargach jest w pełni słuszna – mówią eksperci. Szybko jednak dodają, że w praktyce trudno będzie ją wprowadzić w życie
W Polsce ten instrument pozostaje praktycznie martwy. A szkoda, bo mógłby poprawić przestrzeganie ochrony danych osobowych, podnieść ich bezpieczeństwo, a także przyśpieszać i ułatwiać obrót nimi
W zakresie kwalifikacji i momentu ujęcia w kosztach uzyskania przychodów wydatków z tytułu rejestracji i podtrzymania rejestracji produktów.
1. Czy Działalność 1 Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić działalność badawczo- rozwojową w rozumieniu art. 4a ust. 26 ustawy o CIT i czy Spółka może do niej zastosować tzw. ulgę B+R? 2. Czy Działalność 2 Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić działalność badawczo- rozwojową w rozumieniu art. 4a ust. 26 ustawy o CIT i czy Spółka może do niej zastosować tzw. ulgę B+R? 3. Czy Koszty opinii stanowią/będą
ustalenie czy wypłaty należności z tytułu Usług nabywanych przez Wnioskodawcę mieszczą się w katalogu art. 21 ust. 1 pkt 1 lub pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła w Polsce, a tym samym Wnioskodawca na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zobowiązany jest do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych
1. Czy należności płacone przez Spółkę z tytułu świadczenia wyżej wymienionych usług przez podmioty określone w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, mieszczą się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy, i w związku z tym będą podlegać obowiązkowi zapłaty podatku dochodowego w wysokości 20%? 2. Czy w związku z powyższym koniecznym jest otrzymanie od tych podmiotów certyfikatów
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków dotyczących nabycia Świadectw pochodzenia energii, tzw. czerwonych certyfikatów, ustalenia roku podatkowego, w którym następuje rozpoznanie kosztu uzyskania przychodu z tytułu wydatków na nabycie ww. Świadectw oraz ustalenia, w jakiej wysokość te wydatki winny być odnoszone w ciężar kosztów uzyskania przychodów
Czy Wnioskodawca, we wskazanym wyżej stanie faktycznym, jest zobowiązany do pobierania i odprowadzania zryczałtowanego podatku od osób prawnych (dalej: podatek u źródła) z tytułu wypłacanego Partnerom mającym siedzibę na terytorium krajów traktatowych Wynagrodzenia za udzielenie licencji na Gry, zgodnie z art. 21 ust. 1 updop w związku z umowami, o których mowa w art. 21 ust. 2 updop oraz posiadania
obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od dokonywanych wypłat za usługi wykonywane przez Licencjodawcę
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca jest obowiązany do: 1. pobrania zryczałtowanego podatku u źródła, na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy wypłacie na rzecz Nierezydentów wynagrodzenia z tytułu usług dostępu do serwisów on-line; 2. dysponowania certyfikatami rezydencji podatkowej Nierezydentów w celu niepobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie
Brak zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Wynagrodzenia wypłacanego na rzecz podmiotu powiązanego z tytułu nabycia prawa do korzystania z Certyfikatu.
W zakresie obowiązku poboru i zapłaty podatku u źródła oraz braku obowiązku gromadzenia certyfikatów rezydencji zagranicznych kontrahentów: od płatności na rzecz zagranicznych kontrahentów za Dostępy (Pytanie 1) - jest prawidłowe; w przypadku nabywania Dostępów z licencją użytkowania końcowego, (Pytanie 2) jest prawidłowe.
czy w przypadku braku możliwości otrzymania od Audytorów papierowych certyfikatów rezydencji, Wnioskodawca może, dokumentować rezydencję podatkową Audytorów za pomocą elektronicznych certyfikatów rezydencji, to jest certyfikatów Audytorów dostarczonych przez nich w wersji elektronicznej (pdf lub w innej formie elektronicznej) (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
czy należności płacone przez Wnioskodawcę z tytułu świadczenia przez podmioty określone w art. 3 ust. 2 uCIT, Usług mieszczą się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 2a uCIT, i w związku z tym czy będą podlegać obowiązkowi zapłaty podatku dochodowego w wysokości 20% (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
w zakresie opodatkowania u źródła wypłaty należności (prowizji, odsetek i opłat dodatkowych) na rzecz Faktora z tytułu realizacji postanowień Umowy faktoringu, obowiązku złożenia deklaracji IFT-2R oraz obowiązku posiadania Certyfikatu Rezydencji Faktora
Unijne przepisy dotyczące normalizacji i certyfikacji produktów, zasad wprowadzania ich na rynek oraz wymagań w zakresie bezpieczeństwa wyrobów mają fundamentalne znaczenie dla możliwości działania producenta na całym obszarze Unii Europejskiej. W przypadku polskich dostawców unijne reguły muszą być obecnie stosowane przez eksporterów sprzedających swoje wyroby na obszarze Wspólnoty. Natomiast z dniem