Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych podczas testowania płynów do papierosów elektronicznych, w związku z ich przeznaczeniem do badań naukowych lub badań związanych z jakością produktu
Kalendarium wydarzeń listopad 2023 r.
Obowiązki podatkowe oraz ewidencyjne w zakresie wprowadzenia do składu podatkowego czystego glikolu propylenowego oraz czystej gliceryny; moment objęcia zabezpieczeniem akcyzowym czystego glikolu oraz czystej gliceryny.
Prawidłowość wypełniania obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, magazynowanych w składzie podatkowym,
Zwolnienie z akcyzy dla testowanych próbek do papierosów elektronicznych w związku z ich przeznaczeniem do badań.
Zapłata ceny sprzedaży za papierosy elektroniczne na rzecz podmiotu powiązanego z Wnioskodawcą, która będzie realizowana na warunkach rynkowych i jej wartość będzie odpowiadała cenie rynkowej – nie będzie skutkowała koniecznością opodatkowania ukrytego zysku z tych transakcji w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy CIT w związku z art. 28m ust. 3 ustawy CIT
Uznanie butelki plastikowej za typowe opakowanie jednostkowe płynu do e-papierosów oraz oznaczanie banderolami
Prawidłowość sposobów oznaczania opakowań jednostkowych płynu do papierosów elektronicznych znakami akcyzy
Oznaczanie papierosów znakami akcyzy
Oznaczanie papierosów znakami akcyzy
Brak opodatkowania akcyzą zużycia suszu tytoniowego do produkcji tytoniu odtworzonego (folii tytoniowej) i wyrobów nowatorskich (HNB) na terenie składu podatkowego oraz zużycia suszu tytoniowego o statusie celnym unijnym, do produkcji papierosów, tytoniu odtworzonego (folii tytoniowej) i wyrobów nowatorskich (HNB) w procedurze uszlachetniania czynnego, na terenie składu podatkowego.
Możliwość objęcia wyrobów akcyzowych w postaci płynu do papierosów elektronicznych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz obowiązek oznaczenia legalizacyjnymi znakami akcyzy
Przełom roku to, jak zwykle, czas wprowadzania wielu zmian w ustawach podatkowych. Dotyczy to również zmian w VAT i akcyzie. W artykule przedstawiamy przegląd wybranych zmian w VAT i akcyzie wraz z ich oceną, zarówno tych co weszły w życie na przełomie 2017/2018 roku, jak i tych które będa obowiązywać od 1 lipca 2018 r.
Banderolowanie opakowań zawierających 200 sztuk papierosów
Zakres obowiązków podatkowych związanych z obrotem wewnątrzwspólnotowym wyrobami tytoniowymi w procedurze z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego.
Zgodzić się należy z Wnioskodawcą, że w przedstawionym stanie faktycznym Spółka nie ma obowiązku załączenia do przemieszczanych ze składu podatkowego do składu celnego wyrobów akcyzowych dokumentu ADT/e-AD oraz złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Jednakże stwierdzić należy, iż brak wskazanych obowiązków wynika z innych przesłanek niż przedstawione przez Spółkę we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1. Czy w przypadku zniszczenia papierosów oznaczonych znakami akcyzy, które są niezdatne do spożycia/użycia przez Spółkę w prowadzonej działalności gospodarczej na podstawie § 21 rozporządzenia Ministra Finansów z 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego Spółka może wystąpić o zwrot zapłaconego podatku akcyzowego od towarów podlegających zwolnieniu z akcyzy? 2. Czy istnieje możliwość
1. Czy w świetle przepisu § 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228) dalej: rozporządzenie w sprawie zwolnień i w przypadku całkowitego zniszczenia przedmiotowych papierosów jako nienadających się do spożycia, dalszego przerobu lub zużycia, Spółka ma prawo zwolnić te papierosy od podatku akcyzowego i odzyskać akcyzę
1. Czy w świetle przepisów art. 116 ust. 1, art. 117 ust. 1 i ust. 3 oraz art. 136 ust. 4-6 ustawy akcyzowej dopuszczalne jest oznaczanie wyrobów tytoniowych z zapłaconą akcyzą, co do których na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy akcyzowej procedura zawieszenia poboru akcyzy została zakończona, a podatek akcyzowy został zadeklarowany i zapłacony w należnej wysokości, oraz na które w poprzednim roku
Jaką maksymalną cenę brutto można ustalić dla jednej paczki wyrobu tytoniowego o cenie 5,00 zł brutto, aby uniknąć obowiązku zapłaty podatku według sankcyjnej stawki 70-proc. od nadrukowanej ceny?
Czy w świetle przepisów art. 116 ust. 1 i ust. 3, art. 117 ust. 1 i ust. 3, art. 134 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 136 ust. 4-7 i 9-10 ustawy akcyzowej dopuszczalne jest oznaczanie objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów tytoniowych, na które w danym roku kalendarzowym zostały już naniesione znaki akcyzy z nadrukowanym bieżącym rokiem, nowymi znakami akcyzy z nadrukowanym rokiem odpowiadającym