Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy w odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, przeciwnie przewidują taką możliwość w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów w opakowaniach jednostkowych o pojemności
Dotyczy ustalenia, czy przychody uzyskiwane przez Spółkę z tytułu usług pakowania wyrobów strefowych (zwolnionych z opodatkowania CIT), podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?
Zasady segregacji i postępowania z opakowaniami po lekach oraz lekami przeterminowanymi mogą się różnić w zależności od gminy, miejsca wytworzenia odpadu i jego rodzaju.
Ustawa o CIT oraz ustawa o PIT nie zawierają szczególnych regulacji w zakresie traktowania niniejszej daniny dla celów ustalenia przychodów oraz kosztów z tego tytułu dla celów CIT oraz PIT.
Tak, opłata od użytkownika końcowego powinna zostać pobrana. Sprzedaż konkretnego towaru lub usługi jest opodatkowana podatkiem VAT, niezależnie od formy sprzedaży.
Sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT według stawki właściwej dla opakowania (23%).
Opakowania sprzedawane samodzielnie tj. bez żywności podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Opłata określona w rozporządzeniu jest kwotą, jaką za dany produkt przedsiębiorca jest obowiązany odprowadzić zgodnie z art. 3d ustawy na odrębny rachunek bankowy prowadzony przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce jej pobrania, w terminie do 15 marca roku następującego po roku kalendarzowym, w którym została pobrana.
Kalkulacja ceny sprzedawanego towaru leży po stronie sprzedającego.
W przypadku dostawy produktu w opakowaniu (kubku lub pojemniku na żywność) pobraną opłatę, o której mowa w art. 3b ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej należy wykazać na paragonie ze stawką odpowiadającą temu produktowi, tj. stawką przewidzianą dla sprzedawanego towaru (napoju lub posiłku).
Kwotę podatku w odniesieniu do dostarczanych towarów lub świadczonych usług objętych daną stawką podatku podatnik może obliczyć według następującego wzoru: KB=(WB*SP):(100+SP).
Odnosząc się do traktowania opłaty za jednorazowe opakowania plastikowe na gruncie regulacji dotyczących VAT należy przede wszystkim wskazać na art. 29a ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.), zgodnie z którym podstawą opodatkowania, co do zasady, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca
1. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym w świetle art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, działalność Spółki w zakresie realizacji projektów opisanych w pkt od 1 do 15 oraz przedstawionej działalności w zakresie opracowania i tworzenia nowych, istotnie zmienionych, ulepszonych linii pakujących, linii dozująco-pakujących, przewijarek, podajników, dzielników, innych urządzeń oraz maszyn
Kalendarium wydarzeń marzec 2024 r.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Przemieszczanie do magazynu Wnioskodawcy w Polsce wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2711 13 97, zakupionych w innym kraju Unii Europejskiej, stanowi nabycie wewnątrzwspólnotowe; brak możliwości opodatkowania akcyzą w wysokości 0 zł tych wyrobów akcyzowych, na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy.
Uznanie butelki plastikowej za typowe opakowanie jednostkowe płynu do e-papierosów oraz oznaczanie banderolami
Sposób oznaczania znakami akcyzy płynów do papierosów elektronicznych sprzedawanych w butelkach plastikowych, pakowanych pojedynczo do pudełek kartonowych
sposób oznaczania znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych
oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy i prawo do obniżenia kwoty akcyzy należnej o akcyzę zapłaconą i wartość podatkowych znaków akcyzy naniesionych na opakowania
Ustalenie prawa do użytkowania urządzenia przemysłowego, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a co za tym idzie czy Spółka zobowiązana jest do poboru tzw. Podatku u źródła od ww. płatności oraz czy Spółka zobowiązana jest/będzie do dochowania warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, tj. do dochowania należytej staranności oraz posiadania certyfikatów rezydencji kontrahentów
Od 20 maja 2019 r. działa unijny system popularnie nazywany „Track & Trace”. Jego rolą jest zwalczanie nielegalnego handlu wyrobami tytoniowymi. Nakłada on na producentów, importerów i dystrybutorów m.in. obowiązek rejestracji w systemie i oznaczania niepowtarzalnymi identyfikatorami papierosów i tytoniu do samodzielnego skręcania papierosów. Tylko takie wyroby mogą być przedmiotem sprzedaży. Przewidziano
rozliczenie podatku VAT z tytułu zlecenia Podwykonawcy 2 wykonania prac naprawczych, rozliczenie podatku VAT z tytułu refakturowania na Podwykonawcę 1 części kwoty wynagrodzenia Podwykonawcy 2, sposób opodatkowania wykonywania przez Wnioskodawcę napraw gwarancyjnych - przeglądów gwarancyjnych, sposób opodatkowania wykonania przez Wnioskodawcę robót gwarancyjnych.