Interpretacja indywidualna z dnia 18 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4018.19.2024.2.SR
Stosowanie NIP spółki macierzystej na potrzeby przygotowania struktury JPK_KR.
Stosowanie NIP spółki macierzystej na potrzeby przygotowania struktury JPK_KR.
Prawo do złożenia korekty JPK_VAT przez byłego podatnika wykreślonego z rejestru podatników VAT czynnych.
Sposób wykazywania w ewidencji VAT sprzedaży na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej ze wszystkich kas rejestrujących.
Opodatkowanie transakcji realizowanych w ramach WSTO, brak obowiązku wykazywania WDT, prawo do odliczenia, obowiązek wykazywania WSTO w JPK.
Opodatkowanie podatkiem VAT i obowiązek ewidencjonowania przy użyciu kasy fiskalnej opłat o charakterze kar i odszkodowań.
Brak obowiązku zapłaty podatku VAT od towarów dostarczanych przez franczyzodawcę.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Dotyczy zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy do transakcji sprzedaży udziału w lokalach oraz obowiązku udokumentowania transakcji fakturą VAT i uwzględnienie w rejestrze VAT i JPK.
Wykazanie w JPK_VAT sprzedaży opodatkowanej na terytorium Wielkiej Brytanii.
Ujmowanie w JPK_VAT z deklaracją sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, nieewidencjonowanej na kasie rejestrującej oraz udokumentowanej fakturami na podstawie zapisu zbiorczego oznaczonego za pomocą skrótu „WEW” oraz brak możliwości ujmowania w JPK_VAT z deklaracją sprzedaży na rzecz podatników VAT udokumentowanej fakturami na podstawie zapisu zbiorczego oznaczonego
Obowiązek sporządzania w postaci elektronicznej struktur logicznych Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz obowiązek sporządzania struktury faktury VAT w taki sposób, że każda pozycja w przypadku wielopozycyjnych faktur sprzedaży będzie sporządzana w osobnym zapisie, w związku z przepisami dotyczącymi tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego.
Brak obowiązku ewidencjonowania transakcji jako dostaw na terytorium kraju oraz brak obowiązku wykazania ich w JPK_V7 w przypadku stosowania procedury OSS.
Moment uwzględnienia skonta w podstawie opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz rozliczenie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z udzielonym skontem.
Pobranie od ubezpieczającego/ubezpieczonego i przekazanie ubezpieczycielowi opłaty za ubezpieczenie w przedstawionej sytuacji, nie podlega u Wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem VAT. Z uwagi na fakt, że kwoty te nie są związane ze świadczeniem przez Wnioskodawcę czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT – nie należy ich wykazywać w pliku JPK_V7M.
Możliwość zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej sprzedaży opartej o tzw. sztuczną inteligencję formatu zaawansowanego z użyciem innowacyjnego bezobsługowego automatu sprzedażowego oraz oznaczania tej sprzedaży w JPK_VAT symbolem „WEW”.
brak obowiązku stosowania oznaczenia „TP” w ewidencji sprzedaży w JPK_V7 dla transakcji dokonywanych przez gminę
Rozliczenie usług wyszukiwania najatrakcyjniejszych ofert firm oraz doradztwa w wyborze ich do prac remontowo-budowlanych.
Określenie momentu ujęcia w JPK_V7 kwot wynikających z faktur korygujących zwiększających podstawę opodatkowania i kwot podatku należnego („in plus”) oraz prawa do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do faktur korygujących wartość eksportu „in plus”, w związku z posiadaniem dokumentu potwierdzającego wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej wystawionego na podstawie pierwotnej faktury,
Od 1 października 2020 r. za każdy błąd w ewidencji (pliku JPK_VAT) grozi kara. Wprowadzono też dodatkowe sankcje karnoskarbowe za uchybienia związane z ewidencją dla celów VAT. Ponieważ w wielu przypadkach podatnicy powierzają prowadzenie ewidencji i wysyłkę JPK_VAT biurom rachunkowym, należy przypomnieć, kto poniesie odpowiedzialność, jeżeli błąd zostanie popełniony przez biuro.
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
25 marca 2020 r. rząd przyjął pakiet rozwiązań tworzących tarczę antykryzysową. Na pakiet składają się: projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (specustawa), projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (polityka nowej szansy) oraz projekt ustawy o zmianie
Uważamy, że potrzebne jest podejście systemowe, polegające na przesunięciu terminów dla wszystkich podatników. Niestety nie możemy podać konkretnej daty przesunięcia tych terminów, ponieważ nie wiemy jak długo utrzyma się paraliż związany z koronawirusem. Dlatego zaproponowaliśmy, aby terminy te zostały przesunięte na 30 dzień od dnia otwarcia żłobków, przedszkoli i szkół - powiedział prof. Stanisław