Interpretacja indywidualna z dnia 2 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.840.2022.2.EC
Możliwość skorzystania z ulgi na zabytki.
Możliwość skorzystania z ulgi na zabytki.
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWIU 91.03.10.0 (usługi związane z działalnością historycznych miejsc i budynków oraz podobnych atrakcji turystycznych) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
W zakresie ustalenia skutków podatkowych wykonanych robót modernizacyjno-remontowych oraz możliwości skorzystania z tzw. ulgi na zabytki, o której mowa w art. 26hb ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Rozpoznanie kosztów uzyskania przychodów w związku z zastosowaniem ulgi na zabytki.
braku prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturach potwierdzających nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu
braku prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT z faktur zakupu dotyczących realizacji projektu.
brak prawnej możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Wiele organizacji pozarządowych wykorzystuje w swojej działalności obiekty zaliczane do zabytków. Zabytkami mogą być zarówno nieruchomości, jak i przedmioty ruchome. Posiadanie i używanie obiektów zabytkowych wiąże się z wieloma obowiązkami nałożonymi przepisami o ochronie zabytków, jak i konsekwencjami podatkowymi - m.in. w podatku dochodowym oraz w podatkach lokalnych.
Z dniem 1 kwietnia 2011 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone przepisami ustawy z 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo o miarach (dalej: ustawy nowelizującej). Równocześnie z wejściem w życie tych zmian zostało przygotowanych sześć nowych rozporządzeń wykonawczych VAT oraz dwa rozporządzenia zmieniające dotychczasowe rozporządzenia wykonawcze
Zwolnienie od podatku usług restauracji elewacji i wieży zabytkowego Ratusza wykonywanych na rzecz Gminy (PKWiU 92.52.12-00.00 Usługi ochrony zabytków).
Czy prace konserwatorsko - remontowe przy obiekcie zabytkowym będącym siedzibą Muzeum, polegające na wymianie poszycia dachowego oraz tynkowania dolnych partii budynku oraz konserwacji ceglanego cokołu budynku są zwolnione z podatku od towarów i usług?
Pytanie dotyczy zastosowania prawidłowej stawki VAT na poszczególne roboty prowadzone w ramach rewaloryzacji murów i baszt Klasztoru O.O. Bernardynów. Przedmiotem zamówienia są prace remontowe i konserwatorski wykonywane na wyżej wymienionym, obiekcie zabytkowym. Część prac mieści się w grupowaniu PKWiU 92.52.12-00.00 - usługi ochrony zabytków, a część w grupowaniu PKWiU 45 - roboty budowlane.
Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować do prac konserwatorskich i renowacyjnych elewacji teatru , będącego obiektem zabytkowym.
Jaką stawkę podatku VAT należy stosować dla prac konserwacyjnych i zabezpieczających na obiekcie zabytkowym (na zlecenie muzeum; na podstawie zezwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) ?
Pytanie Podatnika dotyczy stawki podatku VAT do prac konserwatorskich, remontowych obiektu wpisanego do rejestru zabytków?
Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować przy wykonywaniu robót budowlanych w związku z realizacją inwestycji, która w znacznym stopniu będzie finansowana z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej?