Interpretacja indywidualna z dnia 9 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.91.2024.2.IK
Obniżenie kwoty podatku naliczonego wynikającego z noty uznaniowej dokumentującej rabat pośredni.
Obniżenie kwoty podatku naliczonego wynikającego z noty uznaniowej dokumentującej rabat pośredni.
Brak skutków w podatku VAT w przypadku otrzymywania środków pieniężnych przez Spółkę od dostawców zagranicznych w ramach przedstawionego modelu rabatu pośredniego
Brak możliwości korekty przez dostawcę zagranicznego podstawy opodatkowania w razie udzielenia rabatu pośredniego jego „niebezpośredniemu” kontrahentowi oznacza, że ten kontrahent będący podmiotem krajowym nie ma obowiązku obniżenia związanego z taką dostawą podatku naliczonego. Ponieważ Dostawcy zagraniczni nie będą dokonywać korekty (obniżenia podatku należnego) - gdyż pomiędzy Spółką a Dostawcami
Korekta przychodów z tytułu przyznania premii kwartalnej.
Uwarunkowania biznesowe wymagają od podatników prowadzenia różnych akcji promocyjnych, rabatowych, które nie zawsze można zidentyfikować jak rabat zmniejszający VAT. Podatnicy, udzielając rabatów, szczególnie gdy sprzedają towary poniżej ceny nabycia, powinni pamiętać, aby dobrze udokumentować strategię marketingową takiej akcji promocyjnej. Z prowadzoną działalnością nieodłącznie wiążą się zwroty
W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz zysków. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, jest np. przyznanie rabatu towarowego, rabatu pośredniego, skonta, premii pieniężnej czy nagrody wydanej
Czy w przypadku zwrotu towaru, którego dostawa stanowiła podstawę kalkulacji premii pieniężnej dla Grupy, faktura korygująca powinna odnosić się do ceny jednostkowej towaru pomniejszonej odpowiednio o premię pieniężną związaną z dostawą tego towaru (premię, dla której podstawą obliczenia był również zwracany towar)?
Dokumentowanie udzielonych rabatów za pomocą zbiorczej uproszczonej faktury korygującej. Termin wystawienia faktur korygujących. Faktura korygująca do faktury korygującej.
Dokumentowanie udzielonych rabatów za pomocą zbiorczej uproszczonej faktury korygującej. Termin wystawienia faktur korygujących. Faktura korygująca do faktury korygującej.
Ministerstwo Finansów uznało, że wypłata premii pieniężnej (bonusu) z tytułu osiągnięcia określonej wielkości sprzedaży lub terminowości regulowania należności - co do zasady - stanowi rabat zmniejszający podstawę opodatkowania. Wypłata taka oznacza więc konieczność wystawienia faktur korygujących. Fragment interpretacji ogólnej Ministra Finansów z 27 listopada 2012 r. (nr PT3/033/10/423/AEW/12/T-618
Wystawianie jednej zbiorczej faktury korygującej dla udokumentowania rabatów potransakcyjnych i elementy jakie ta faktura powinna zawierać.
Otrzymaliśmy faktury korygujące w 2011 r. z tytułu zakupu towarów handlowych w 2010 r., tzw. bonusy. Część tych towarów została już sprzedana w 2010 r. Moje pytanie dotyczy momentu (daty) ujęcia faktur korygujących w podatku dochodowym. Należy to uczynić w 2010 r. czy w 2011 r.?
Od 1 stycznia 2011 r. Minister Finansów wprowadził szczególne zasady dokumentowania rabatów udzielanych w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie. Organy podatkowe w wydawanych interpretacjach od około roku prezentują stanowisko, że kwoty przyznawane kupującym za osiągnięcie określonego progu obrotów w określonym czasie (popularnie zwane premiami
1. Czy, w przypadku otrzymania bonusów przez Wnioskodawcę, przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powstaje w momencie zapłaty premii pieniężnej na rachunek Spółki? 2. Czy w przypadku udzielenia przez Wnioskodawcę rabatów umniejszenie przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powstaje w momencie zapłaty kontrahentowi premii na jego rachunek?
W przypadku jeśli premia pieniężna nie jest świadczeniem usług za jaki okres Spółka musiałaby dokonać korekty?
Czy premia pieniężna uzyskana przez Spółkę po osiągnięciu określonej wielkości zakupów (wartościowo) jest świadczeniem usług i powinna być udokumentowana fakturą VAT ze stawką 22%?
Czy premia pieniężna uzyskana przez Spółkę po osiągnięciu określonej wielkości zakupów (wartościowo) jest świadczeniem usług i powinna być udokumentowana fakturą VAT ze stawką 22%?
Czy, w opisanym stanie faktycznym, Spółka może wliczyć w koszty uzyskania przychodu pełny wydatek poniesiony na zakup odsprzedawanego (w tym także z zastosowaniem rabatu naturalnego) towaru. (pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 1 dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych)
Czy wynagrodzenie z tytułu realizacji przedmiotowej umowy, jako sprzedaż usług przez kontrahenta, powinno być dokumentowane fakturą VAT z 22% podatkiem?
1)Czy zgodnie z art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym od 01.01.2007 r. który będzie miał zastosowanie do Spółki od dnia 01.02.2007 r.) Spółka w momencie zrealizowania warunków przewidzianych w umowach lub porozumieniach dotyczących premii przysługujących odbiorcom może na koniec okresu rozliczeniowego danej premii zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?
Podatnik ma wątpliwości, czy wartość sprzedawanych promocyjnie bluz i lekarstw w cenie zakupu stanowi w całości koszt uzyskania przychodów, czy też koszt ten podlega limitowaniu.
Spółka wnioskuje o potwierdzenie stanowiska, zgodnie z którym, rabaty przyznawane w danym roku podatkowym, dotyczące sprzedaży zrealizowanej w poprzednim roku podatkowym, pomniejszają na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych bieżące przychody Spółki (tj. Spółka zobowiązana jest do zmniejszania o kwotę przyznanego rabatu przychodów podatkowych wykazanych w roku podatkowym