Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.27.2024.3.JSU
Nieuznanie pobranej kaucji i jej zwrot za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Nieuznanie pobranej kaucji i jej zwrot za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Ewidencjonowanie sprzedaży usług mycia i czyszczenia aut.
Niepodleganie opodatkowaniu kaucji za żetony i wykorzystanie jej jako zabezpieczenia ewentualnego zniszczenia infrastruktury, jej uszkodzenia i nie zwrócenia żetonów, tak samo jak jej zwrot graczom po zwrocie żetonów lub pozostawieniu ich innym graczom w celu kontynuacji gry.
Prawidłowość ewidencjonowania sprzedaży usług mycia i czyszczenia aut.
Ewidencjonowanie sprzedaży na kasie rejestrującej
Ewidencja sprzedaży usług mycia i czyszczenia auta, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia.
w zakresie uznania transakcji za dostawę towarów, określenia momentu sprzedaży, powstania obowiązku podatkowego oraz zakresie określenia czy opisywane we wniosku świadczenie stanowi jedną transakcję sprzedaży napoju (napojów) i jest dokumentowane paragonem fiskalnym.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej sprzedaży usług myjni samochodowej oraz obowiązku podatkowego z tytułu usług bezobsługowej myjni samochodowej w przypadku wystawienia faktury.
w zakresie uznania transakcji za dostawę towarów, określenia momentu sprzedaży, powstania obowiązku podatkowego oraz zakresie określenia czy opisywane we wniosku świadczenie stanowi jedną transakcję sprzedaży napoju (napojów) i jest dokumentowane paragonem fiskalnym.
Zwolnienie z obowiązku instalacji kasy rejestrującej.
Powstania obowiązku podatkowego z tytułu usługi mycia samochodów.
Ewidencjonowanie usług mycia samochodów za pomocą kasy fiskalnej.
Sposób rozliczania, sprzedaży dukata lokalnego kruszcowego i niekruszcowego, dokumentowania i ewidencji tej sprzedaży oraz odliczenia podatku naliczonego.
Czy w przypadku opisanych wyżej usług mamy do czynienia ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, dla których obowiązek podatkowy powstaje na podstawie art. 19 ust. 18 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś w przypadku sprzedaży kart na rzecz podmiotu, o którym mowa w art. 27 ust. 3 miejscem opodatkowania tych usług będzie miejsce, gdzie nabywca posiada siedzibę?
Czy prawidłowe jest zastosowanie jednej kasy fiskalnej potwierdzającej sprzedaż żetonów będących środkiem płatniczym w całym obiekcie turystyczno-wypoczynkowym oraz prowadzenie jednego rejestru zwrotu żetonów bez konieczności pozyskiwania od klienta wcześniej otrzymanego paragonu potwierdzającego sprzedaż?