Interpretacja indywidualna z dnia 4 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.472.2024.1.AZ
Preferencyjne opodatkowanie kwalifikowanych dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP Box).
Preferencyjne opodatkowanie kwalifikowanych dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP Box).
Gmina zawarła z osobą fizyczną umowę zlecenia na pełnienie inspektora nadzoru nad inwestycją realizowaną przez gminę. Osoba posiada niezbędne uprawnienia w tym zakresie. Ukończenie inwestycji planowane jest na koniec 2024 r. Od 1 września 2024 r w wyniku naboru na wolne stanowisko urzędnicze w urzędzie została zatrudniona ta osoba, która ma podpisaną umowę zlecenia na nadzór inwestycji z gminą. Czy
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP BOX).
W zakresie ulgi badawczo-rozwojowej.
Obowiązek informacyjny wynikający z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych względem obcokrajowców będących rezydentami Kanady i właściwych urzędów skarbowych w sytuacji, kiedy nagradzane osoby nie posiadają identyfikatora podatkowego NIP lub PESEL.
1. Czy Wnioskodawca we wskazanym we wniosku zakresie ma prawo zastosowania ulgi na działalność badawczo rozwojową, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT, i uwzględnienia w jej ramach kosztów opisanych we wniosku na podstawie art. 18d ust. 2 ustawy o CIT? 2. Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca może skorzystać z ulgi podatkowej IP Box, o której mowa w art. 24d ustawy o CIT ? 3. Czy na potrzeby
Możliwość opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (IP Box).
Skutki podatkowe otrzymywanego wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenie wykonywanej w Polsce na rzecz zleceniodawcy z Islandii.
Możliwość opodatkowania kwalifikowanych dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (opodatkowanie IP-BOX).
W związku z prowadzoną inwentaryzacją zwieramy umowy zlecenia z osobami, które będą w niej uczestniczyły. Niektóre z nich to nasi pracownicy, inne to osoby niezwiązane z jednostką. Jakich rozliczeń będzie należało w tych wypadkach dokonać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych?
Obowiązki informacyjne zleceniodawcy, wystawiania PIT-11, przy rozliczeniu wynagrodzenia małoletniego zleceniobiorcy a ulga dla młodych.
Ustalenie wystąpienie obowiązku przekazania do urzędu skarbowego informacji PIT-11 za 2019 r. w stosunku do pracownika zatrudnionego w grudniu 2019 r., który w tym roku nie otrzymał wynagrodzenia ani nie została pobrana u niego zaliczka na podatek dochodowy.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
Obowiązki płatnika w stosunku do lekarzy weterynarii.
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne przy opłacaniu zaległych składek na ubezpieczenie za zleceniobiorców oraz sporządzenia korekt informacji PIT-11.
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z zapłatą zaległych składek na ubezpieczenie za pracowników i byłych pracowników oraz brak przychodu.
Prace B+R (definicja), wynagrodzenie, pracownik, umowa zlecenie/o dzieło, materiały i surowce, odpisy amortyzacyjne, badania podmioty krajowe i zagraniczne, prace zawieszone/zaniechane.
obowiązki płatnika w związku ze zmianą kwalifikacji wypłacanego wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia na przychód ze stosunku pracy korekta PIT-11 i PIT-4R
definicja B+R, koszty kwalifikowane, pracownik, materiały, surowce, środki trwałe, zaniechane
Brak opodatkowania przez Wnioskodawcę na terytorium Polski nabycia usług od Zleceniobiorców oraz brak opodatkowania przez Wnioskodawcę na terytorium Polski świadczenia usług na rzecz Klienta.
Skutki podatkowe zapłaty zaległych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za byłych zleceniobiorców.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy