Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.386.2024.2.MJ
Stawka ryczałtu dla świadczonych usług.
Stawka ryczałtu dla świadczonych usług.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 59.11.12.0.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka ma prawo skorzystać z tzw. ulgi sponsoringowej przewidzianej w art. 18ee ustawy o CIT oraz odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% wartości faktur wystawionych przez Sponsorowanego w związku z realizacją umów barterowych zawieranych ze Sponsorowanym.
Stawka ryczałtu 12% w odniesieniu do usług konsultanta ds. projektów mediowych i marketingowych z zakresu pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych, sklasyfikowanych wg PKWiU w grupowaniu 62.01.11.0; Stawka ryczałtu 8,5% w odniesieniu dla usług sprzedaży miejsca na cele reklamowe w Internecie, sklasyfikowanych wg PKWiU w grupowaniu 63.11.20.0.
Dotyczy rozpoznania kosztów uzyskania przychodu.
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki na rzecz klubu sportowego w związku z zawartą umową sponsoringową mogą być przez Wnioskodawcę uznane za koszty uzyskania przychodu poniesione na działalność sportową, które uprawniają Wnioskodawcę do zastosowania ulgi o której mowa w art. 18ee ustawy o CIT
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej, będącej własnością Powiatu, w celu postawienia reklamy.
poprawności udokumentowania fakturą świadczonych usług reklamowych oraz braku obowiązku wystawienia faktury za okres wydłużenia umowy dotyczącej świadczenia ww. usług.
Czy Usługi agencyjne, nabywane przez Spółkę od podmiotu zagranicznego, mieszczą się w katalogu świadczeń wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt. 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka jest zobowiązana jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanego na rzecz Agenta Wynagrodzenia?
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z otrzymanych faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących wykonywaniu przez Wnioskodawcę usług.
W zakresie określenia źródła przychodu z tytułu usług reklamowych z wykorzystaniem wizerunku własnego dziecka oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze świadczeniem usług reklamowych.
Wnioskodawca właściwie dokumentuje naliczony przez Hurtownika bonus, wyrażony jako procent łącznej wartości netto zakupów zrealizowanych przez Franczyzobiorców, jako wynagrodzenie za usługi promowania Hurtownika i wystawia faktury VAT na kwotę udzielonego w tej części bonusu ze stawką podatku w wysokości 23%.
Brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę kosztów usług związanych z marketingiem oraz reklamą oraz opłat licencyjnych
w zakresie udokumentowania zwrotu kosztów nagród rzeczowych i opodatkowania przekazania nagród w ramach akcji promocyjnej/reklamowej/lojalnościowej.
Ustalenie możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu dokonania świadczenia wzajemnego - usługi reklamowej (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Nabywanych przez Spółkę od podmiotu powiązanego usług promocyjnych i marketingowo-sprzedażowych nie można uznać za bezpośrednio związane z wytwarzaniem produktów w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 updop, w związku z czym do wypłacanego przez Spółkę wynagrodzenia znajdzie zastosowanie ograniczenie, o którym mowa w przepisie art. 15e ust. 1 updop, a w konsekwencji koszty ponoszone przez Spółkę w tym
Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentowania za pomocą faktury sprzedaży usług reklamowych na rzecz Fundacji Szkolnych a także ustalenia wartości sprzedaży usług reklamowych na rzecz Fundacji Szkolnych w sytuacji, gdy cena zostanie ustalona znacznie poniżej wartości zakupu tych usług.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia źródła przychodów oraz formy opodatkowania dochodu.
Czy dochody uzyskane z tytułu usług reklamowych przeznaczone następnie na cele statutowe będą korzystały ze zwolnienia z podatku dochodowego, czy też należy je opodatkować stawką 19%? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3).
obowiązek stosowania przepisów art. 86 ust. 2a przy odliczaniu przez Fundację podatku naliczonego związanego z działalnością gospodarczą i czynnościami wykonywanymi w celach innych niż działalność gospodarcza